تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

تشکیل جلسات دهم و یازدهم تفسیر قرآن مجید در برق منطقه‌ای یزد

تشکیل جلسات دهم و یازدهم تفسیر قرآن مجید در برق منطقه‌ای یزد
تشکیل جلسات دهم و یازدهم تفسیر قرآن مجید در برق منطقه‌ای یزد

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، در دهمین جلسه تفسیر قرآن، حجت‌الاسلام میرحسینی زاده به ادامه تفسیر سوره حمد پرداخت و گفت: صراط مستقیم عمل به قرآن و سیره انبیاء است و شرط بندگی برای ماندن در صراط مستقیم، شرطی لازم است و همچنین امام صادق (ع) در حدیثی صراط مستقیم را، ولایت امیرالمومنین دانستند.

وی نعمت‌های داده‌شده را شامل چهار گروه: انبیاء، صدیقین، شهدا و صالحین بیان کرد و افزود: ما در این دنیا با نعمت‌ها امتحان می‌شویم و مبتلا هستیم، یعنی همه امتحان پس می‌دهیم که وظیفه ما شکرگزاری است و گمراه شدگان کسانی هستند که از قرآن و عترت پیامبر غافل‌اند اما صدقه پنهانی و اشک سحر در هدایت و رستگاری انسان نقش فراوانی دارد.

همچنین در یازدهمین جلسه تفسیر قرآن حجت‌الاسلام میرحسینی زاده به موضوع حکمت و مصادیق آن در قرآن کریم اشاره داشت و افزود: حکمت، گمشده مؤمن است و بدون داشتن گوهر حکمت، انسان ایمان واقعی ندارد.

وی با استفاده از آیات قرآن و احادیث معصومین علیه‌السلام، مصادیق حکمت را: بندگی خدا، اطاعت از امام، عقل و فهم (مراد از حکمت لقمان حکیم در قرآن) و شکر گذاری از خداوند برشمرد.

قرائت زیارت عاشورا نیز از دیگر برنامه‌های این دو جلسه بود که با همت امور فرهنگی و پایگاه مقاومت بسیج اداری شهید سامعی شرکت برق منطقه‌ای یزد برگزار شد.