تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

صرفه‌جویی ۲۵۰ میلیارد ریالی در پیک بار ۹۵ با مشارکت صنایع بزرگ استان

صرفه‌جویی ۲۵۰ میلیارد ریالی در پیک بار ۹۵ با مشارکت صنایع بزرگ استان
صرفه‌جویی 250 میلیارد ریالی در پیک بار 95 با مشارکت صنایع بزرگ استان

رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت برق منطقه‌ای یزد مشارکت صنایع بزرگ را در عبور از پیک تابستان ۹۵ موفق ارزیابی کرد و از صرفه‌جویی و منافع اقتصادی این برنامه­ ها خبر داد.

فاطمه زارع رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت برق منطقه‌ای یزد با اشاره به منافع اقتصادی اجرای طرح‌های پیک سایی برای صنعت برق کشور، اظهار داشت: به‌منظور ایجاد یک مگاوات برق در محل مصرف باید حدود ۱٫۵ برابر نیروگاه ایجاد کنیم و با توجه به کاهش ۸۰ مگاواتی این شرکت در روز، پیک شبکه سراسری برای پاسخگویی به این نیاز، سالانه ۲۵۵ میلیارد ریال هزینه به صنعت برق تحمیل می‌شد.

وی در ادامه با بیان این‌که با افزایش دما و روند افزایش مصرف برق، اجرای برنامه‌های مدیریت بار و پیک­سایی در دستور کارگروه مدیریت مصرف این شرکت قرار گرفت؛ افزود: به همین منظور طرح‌های ذخیره عملیاتی صنایع، تعطیلات و تعمیرات صنایع، برنامه شناورسازی پیک صنایع بزرگ، به‌کارگیری مولد اضطراری صنایع با همکاری صنایع بزرگ استان انجام شد.

زارع اجرای طرح ملی ذخیره عملیاتی را از سال ۹۳ باهدف کنترل و مدیریت بار در دو ماه تیر و مرداد عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح، دستاوردهایی نظیر: پیک­سایی، کاهش هزینه­های بهره­برداری و تولید و افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق را در برداشته است و با اجرای طرح پاداش ۳۲ هزار میلیارد ریالی به صنایع همکار پرداخت‌شده است.

وی ادامه داد: در طرح ذخیره عملیاتی حداکثر همکاری صنایع استان به میزان ۱۴۲ مگاوات در روز ۲۰ تیرماه اتفاق افتاد که همکاری در روز ۳۰ تیرماه نیز (روز پیک شبکه سراسری) ۷۱ مگاوات بود.

رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت برق منطقه‌ای یزد طرح تعطیلات و تعمیرات صنایع را به‌عنوان یکی دیگر از برنامه‌های اجرایی برای مدیریت بار صنایع در بازه زمانی ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور برشمرد و تصریح کرد: در این طرح هم با تخفیف ۸ هزار میلیارد ریالی به صنایع همکار، حداکثر کاهش بار در روز پیک شبکه سراسری ۱۱ مگاوات و مقدار انرژی صرفه‌جویی شده در مدت اجرای طرح، بیش از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار کیلووات ساعت بود.

زارع با اشاره به این‌که در طرح برنامه شناورسازی پیک صنایع بزرگ با استناد به بند ۲ شرایط عمومی تعرفه‌های برق، اظهار کرد: پس از طرح و بررسی موضوع در کمیته کاهش پیک‌بار، ساعات پیک این صنایع، در دو ماه تیر و مرداد به ۸ ساعت افزایش‌یافت و برای حفظ ۱۴۶۰ ساعت پیک در کل سال، در ماه‌های فصل پاییز صفر در نظر گرفته شد و با اجرای این طرح، انگیزه مشترکان برای شرکت در برنامه‌های مدیریت بار افزایش یافت.

وی همچنین، از اجرای طرح به‌کارگیری مولد اضطراری صنایع با هماهنگی مجتمع چادرملو و استفاده از پتانسیل نیروگاه ۲۵ مگاواتی این شرکت برای کنترل و مدیریت اوج بار خبر داد و افزود: در این راستا این شرکت با تولید بیش از ۱۶۰۰ مگاوات ساعت در دو ماه تیر و مرداد در برنامه مدیریت بار شبکه برق استان شرکت کرد.

 

وی در پایان ضمن قدردانی از هماهنگی و همکاری صنایع بزرگ استان در مدیریت و کنترل پیک تابستان ۹۵، اظهار امیدواری کرد: صنایع بزرگ استان با برنامه­ریزی و مدیریت تجهیزات و هماهنگی برنامه‌های تعمیرات خود در ایام اوج بار، برای عبور از پیک‌بار ۹۶ نیز همکاری و این شرکت را برای استمرار تامین برق و پایداری شبکه یاری نمایند.