تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

برگزاری مناقصه عمومی سرمایه‌گذاری احداث نیروگاه ۱۰۰ تا ۱۵۰ مگاواتی در سال ۹۶

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد خبر داد: برگزاری مناقصه عمومی سرمایه‌گذاری احداث نیروگاه 100 تا 150 مگاواتی در سال 96

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد از برگزاری مناقصه عمومی سرمایه‌گذاری احداث نیروگاه ۱۰۰ تا ۱۵۰ مگاواتی با دو ساختگاه بافق و اردکان در سال ۹۶ خبر داد.

به گزارش روابط شرکت عمومی برق منطقه‌ای یزد، محمدحسن صباغزادگان مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد در مصاحبه با واحد خبر صداوسیمای مرکز یزد، به پتانسیل خوب استان در بحث تابش انرژی خورشیدی، عرصه‌های مسطح و کویری و موقعیت شبکه‌های انتقال به لحاظ ارتباط الکتریکی با استان‌های هم‌جوار، اشاره کرد و گفت: فرصت بسیار خوبی برای جذب سرمایه‌گذاری در خصوص احداث نیروگاه خورشیدی در یزد به وجود آمده است.

وی افزود: تاکنون ۲۵ متقاضی احداث نیروگاه خورشیدی در استان یزد با قدرت ۴۲۰ مگاوات داشته‌ایم که از این تعداد ۶ متقاضی با قدرت ۶۰ مگاوات موفق شدند قرارداد خرید تضمینی ۲۰ ساله را با وزارت نیرو به امضا برسانند.

صباغزادگان با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۶ از سوی مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» ابراز امیدواری کرد در سال جاری شاهد به بهره‌برداری رسیدن نیروگاه‌های خورشیدی در سطح استان باشیم.

این مقام مسئول در صنعت برق استان تصریح کرد: در این راستا برای متقاضیان، هماهنگی با ارگان‌ها و سازمان‌ها مرتبط با نیروگاه خورشیدی ازجمله: منابع طبیعی، محیط‌زیست، استانداری و آب منطقه‌ای موافقت‌های اولیه انجام‌ و پروانه احداث این نیروگاه‌های خورشیدی صادرشده است.

وی تاکید مسئولان استان را بر استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی بیان داشت و گفت: امیدواریم در سال ۹۶ با برگزاری مناقصه عمومی، برای اولین بار در کشور جذب سرمایه‌گذاری احداث نیروگاه ۱۰۰ تا ۱۵۰ مگاواتی با دو ساختگاه بافق و اردکان که به وزارت نیرو معرفی‌شده؛ داشته باشیم.

صباغزادگان در پایان، افزایش تولید انرژی الکتریکی، استفاده از انرژی پاک و سازگاربامحیط‌زیست و ایجاد اشتغال را، از دستاوردهای گسترش نیروگاه‌های خورشیدی برای مردم استان دانست.