تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

آسان‌سازی و بهبود اثربخشی فرآیندهای مالی با اتوماسیون‌سازی توسط برق منطقه­ ای یزد

آسان‌سازی و بهبود اثربخشی فرآیندهای مالی با اتوماسیون‌سازی توسط برق منطقه­ ای یزد
آسان‌سازی و بهبود اثربخشی فرآیندهای مالی با اتوماسیون‌سازی توسط برق منطقه­ ای یزد

 

کارشناس نرم‌افزار شرکت برق منطقه‌ای یزد از آسان‌سازی و بهبود اثربخشی فرآیندهای مالی شرکت با استفاده از اتوماسیون‌سازی، خبر داد.

حمید مزرعه‌ملایی کارشناس نرم‌افزار شرکت برق منطقه‌ای یزد در مصاحبه با دفتر روابط عمومی با اشاره به پیشتازی این شرکت در اتوماسیون سیستم‌های مالی در استان یزد، افزود: آسان‌سازی و بهبود اثربخشی روند اجرایی امور، از  مهم‌ترین مزیت‌های اتوماسیون‌سازی است.

وی مساله اساسی که منجر به اتوماسیون‌سازی فرایندها شد را، ارائه گزارش­های تجمیعی به مدیران به دلیل استفاده از دو سیستم متفاوت‌ برای ذی‌حساب‌های جاری و عمرانی دانست که برنامه نویسی و اجرای سیستم بودجه و اعتبارات، این مشکل را تا حدودی مرتفع کرد.

مهندس مزرعه ملایی با بیان این‌که در سیستم بودجه، با توجه به داده‌های موجود، در هرکدام از سیستم­ها یک رابط نرم‌افزاری ایجاد شده است؛ افزود: هم‌اکنون با تهیه این نرم‌افزار امکان دسترسی آنلاین به عملکرد بودجه مقدور شده و هرکدام از سرفصل‌های هزینه شده مشخص است که بر اساس آن مدیران و کارشناسان می‌توانند برنامه‌ریزی و اصلاح بودجه را به نحو مطلوب انجام دهند.

وی همچنین به تهیه نرم‌افزار برای ردگیری اسناد بایگانی مالی اشاره و بیان کرد: پیش‌ازاین، ردگیری اسناد مالی دشوار بود و روش قبل، پاسخگوی نیاز شرکت نبود که با نرم‌افزار کنونی، سوابق سند و وضعیت اسناد مالی در سیستم ثبت‌ می‌شود و جوابگویی به مطالبات پیمانکاران راحت‌تر و با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد.

این کارشناس نرم‌افزار، از حذف فیش حقوقی به صورت کاغذی در روند اداری شرکت برق منطقه‌ای یزد از سال ۸۵ تاکنون خبر داد و عنوان کرد: در هر ماه، چاپ بیش از ۵۰۰  فیش حقوقی حذف شده است که این روند از آن زمان مورد استقبال بسیاری از ادارات استان نیز قرار گرفت؛ در ادامه توسعه نرم افزار، اتوماسیون سازی در بخش اموال و پرداخت­های بیمه نیز با همکاری معاونت منابع انسانی اضافه شد.

مزرعه ملایی در پایان گفت: پیاده‌سازی و اجرای نرم‌افزار مکانیزه فرآیند صدور فیش‌های بانکی، محاسبه قیمت تمام‌شده و سیستم تأسیسات نیز از دیگر نرم‌افزارهای مالی در حال تکمیل در شرکت برق منطقه‌ای یزد است.