تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

استفاده از تجربه بازنشستگان بهترین فرصت برای توسعه صنعت برق استان/ ۳۰۰ نفر بازنشسته تحت پوشش شرکت برق منطقه‌ای یزد

استفاده از تجربه بازنشستگان بهترین فرصت برای توسعه صنعت برق استان/ ۳۰۰ نفر بازنشسته تحت پوشش شرکت برق منطقه‌ای یزد
معاون منابع انسانی شرکت برق منطقه‌ای یزد:

محمدمهدی آرایی‌پور معاون منابع انسانی شرکت برق منطقه‌ای یزد در مصاحبه با دفتر روابط عمومی، بازنشستگان را از سرمایه‌های عظیم سازمانی دانست و استفاده از تجربه و پتانسیل بازنشستگان را بهترین فرصت برای توسعه صنعت برق استان بیان کرد.

وی با اشاره به این دیدگاه حاکم در صنعت برق استان، افزود: کانون بازنشستگان صنعت برق استان یزد در سال ۸۴ با مدیریت سیدمحمد هادی‌نیا به‌عنوان عضو هیئت‌امنا و با شناسایی بازنشستگان و ایجاد بانک اطلاعات جامع از همکاران بازنشسته شکل گرفت که تاکنون همکاری بسیار موثری با امور کارکنان و رفاه شرکت، در جهت تکریم بازنشستگان انجام داده است.

مهندس آرایی‌پور با بیان این‌که صنعت برق استان یزد، از معدود شرکت‌هایی بود که در آن زمان ایده کانون بازنشستگان در آن شکل گرفت؛ افزود: از همان شروع تشکیل کانون پیش‌بینی لازم برای تامین منابع اعم از مالی و انسانی به‌منظور ادامه حیات این کانون در قالب قرارداد و تفاهم‌نامه با شرکت‌های صنعت برق برای ارائه خدمات انجام‌گرفته است.

وی اطلاع‌رسانی مناسبت‌ها، مراسم‌ها، بخشنامه‌ها و ارسال دعوت‌نامه‌ها برای شرکت در مراسم و کمک‌های رفاهی که در قانون برای بازنشستگان پیش‌بینی‌شده است را، ازجمله خدمات کانون به بازنشستگان صنعت برق استان برشمرد.

معاون منابع انسانی شرکت برق منطقه‌ای یزد، برجسته‌ترین اقدام کانون را اطلاع‌رسانی از وضعیت همکاران بازنشسته بیان کرد و تصریح کرد: این اقدام باعث شده است مدیران شرکت از وضعیت و مشکلات اقتصادی، درمانی و اجتماعی خانواده‌ها باخبر شوند و ضمن بازدید از این خانواده‌ها، برای رفع برخی مشکلات بازنشستگان تلاش شود.

وی عنوان کرد: از سال‌ها پیش پیگیری جدی برای بیمه تکمیلی بازنشستگان انجام‌گرفته است که نهایتا در سال ۸۸ به نتیجه رسید و برای کلیه بازنشستگان و خانواده تحت تکفل آنان این بیمه برقرار گردید و از این طریق بسیاری از دغدغه‌های ناشی از مشکلات درمانی و هزینه‌های سنگین آن برای این همکاران و خانواده‌هایشان رفع شد.

معاون منابع انسانی شرکت برق منطقه‌ای یزد از حضور نماینده شرکت بیمه‌گر به‌صورت یک روز هفته در محل کانون برای پیگیری مسائل درمانی و دریافت مدارک پزشکی برای بازپرداخت هزینه‌های درمانی بازنشستگان خبر داد و گفت: همچنین در قالب شورای درمان در صورت امکان مشکلات و بیماری‌های خاص و حاد بعضی از بازنشستگان مطرح و برای حل‌وفصل آن تصمیم‌گیری می‌شود.

این مقام مسئول در شرکت برق منطقه‌ای یزد خاطرنشان کرد: هم‌اکنون از ۳۰۰ نفر بازنشسته این شرکت، ۷۰ نفر عضو صندوق بازنشستگی کشوری و ۲۳۰ نفر عضو صندوق تامین اجتماعی هستند که همگی تحت پوشش شرکت برق منطقه‌ای قرارگرفته‌اند.

وی ضمن بیان این‌که هرساله برای همکاران و بازنشستگان اردوی راهیان نور و بازدید از مناطق جنوب و غرب در نظر گرفته‌شده است؛ افزود: تقریبا هر ساله، هم‌زمان با روز ۲۵ ذی‌الحجه روز تکریم بازنشستگان مراسم جشن و تجلیلی برگزار و ضمن دعوت از تمامی بازنشستگان و خانواده‌هایشان، از افرادی که طی یک سال اخیر بازنشسته می‌شوند، با تقدیم هدایایی قدردانی می‌شود.