تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

افزایش ارتفاع خطوط ۶۳ کیلوولت سورمق ابرکوه در تلاقی با راه آهن یزد- اقلید

افزایش ارتفاع خطوط ۶۳ کیلوولت سورمق ابرکوه در تلاقی با راه آهن یزد- اقلید
افزایش ارتفاع خطوط ۶۳ کیلوولت سورمق ابرکوه در تلاقی با راه آهن یزد- اقلید

رئیس گروه نظارت بر تعمیرات خط دفتر فنی انتقال شرکت برق منطقه‌‌ای یزد از اجرای پروژه افزایش ارتفاع خطوط ۶۳ کیلوولت سورمق- ابرکوه به دلیل تلاقی با پروژه ملی احداث راه آهن یزد- اقلید خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، حمید اسدی‌پور گفت: خطوط در حال بهره برداری ۶۳ کیلوولت سورمق- ابرکوه، به دلیل تلاقی با پروژه ملی احداث راه آهن یزد- اقلید منطقه ابرکوه، موجب نقض حریم ارتفاعی خطوط و ایجاد شرایط نا ایمن بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی شده بود.

وی ضمن اشاره به اینکه شهرستان ابرکوه با استفاده از خطوط با پایه‌های سیمانی برق‌رسانی می گردد تصریح کرد: پایداری شبکه برق منطقه، همزمان با انجام پروژه، از اهمیت بالایی برخوردار بود.

اسدی پور ادامه داد: با انجام اقدامات پیشگیرانه از جمله ترموگرافی از اتصالات خط، مازاد بر فعالیت‌های سالیانه نگهداری و تعمیرات خطوط و همچنین اقدام اصلاحی بر روی مفصل‌های میانی قبل از شروع پروژه، برای افزایش پایداری و قابلیت اطمینان شبکه اقدام شد.

رئیس گروه نظارت بر تعمیرات خط دفتر فنی انتقال شرکت برق منطقه‌‌ای یزد همچنین ضمن اشاره به هزینه بیش از ۲۰ میلیارد ریالی در انجام این پروژه، رعایت حریم ارتفاعی خطوط، حفظ جان مسافرین قطار‌های عبوری، افزایش پایداری شبکه ابرکوه و کاهش مخاطرات بهره‌برداری را از اهداف اصلی این پروژه عنوان کرد.

آرمان گلزارفر کارشناس نظارت بر تعمیرات خطوط فوق توزیع شرکت برق منطقه‌‌ای یزد و ناظر این پروژه نیز با اشاره به اینکه تمامی مراحل بررسی فنی، طراحی، تهیه مشخصات فنی، روش‌های اجرا و نظارت بر انجام پروژه در گروه نظارت بر تعمیرات خط شرکت انجام شده است خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت پروژه مذکور، با استفاده از توان پیمانکار بومی، با برنامه‌ریزی دقیق و کاهش مدت زمان خروج خطوط نسبت به نصب دو دستگاه برج مشبک فلزی و ۱۶ اصله پایه سیمانی جدید، افزایش ارتفاع خط برروی راه آهن یزد- اقلید با موفقیت انجام شد.