تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

انتشار گزارش برآورد حداکثر بار و انرژی ۱۰ ساله شرکت برق منطقه‌ای یزد

انتشار گزارش برآورد حداکثر بار و انرژی ۱۰ ساله شرکت برق منطقه‌ای یزد
انتشار گزارش برآورد حداکثر بار و انرژی 10 ساله شرکت برق منطقه‌ای یزد

 

کارشناس‌ مسئول GIS و برآورد بار شرکت برق منطقه‌ای یزد از انتشار گزارش برآورد حداکثر بار و انرژی شرکت برق منطقه‌ای یزد تا سال ۱۴۰۵ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، نادر خانی کارشناس‌ مسئول GIS و برآورد بار این شرکت با اعلام خبر افزود: این گزارش شامل نتایج پیش‌بینی بار و انرژی شبکه به تفکیک شاخه‌های مصرف در بازه‌ی زمانی ۱۰ ساله‌ی ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۵ است که با روش جزءبه‌جزء انجام‌شده است.

وی با اشاره به این‌که شاخه‌های مصرف به‌صورت شهری، روستایی، کشاورزی و صنعتی تقسیم‌بندی شده است؛ تصریح کرد: پیک‌بار هر مرکز مصرف از مجموع بار این شاخه‌ها و پیک نیاز مصرف منطقه از مجموع بار مراکز مصرف با اعمال ضریب هم‌زمانی حاصل می‌شود.

مهندس خانی با بیان این‌که گزارش برآورد بار، در بازه زمانی ۲ ساله و با هماهنگی شرکت توانیر، به‌روزرسانی و به‌صورت کتابچه منتشر می‌گردد؛ خاطرنشان کرد: این گزارش مبنای مطالعات و برنامه‌ریزی شبکه در بخش‌های تولید، انتقال و فوق‌توزیع خواهد بود و با گزارش‌های برآورد بار شرکت توزیع برق هماهنگ است.

کارشناس‌ مسئول GIS و برآورد بار شرکت برق منطقه‌ای یزد گفت: در نتایج این گزارش، سرجمع پیک نیاز مصرف منطقه در سال‌های ۱۳۹۶، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۵ به ترتیب ۱۴۳۰، ۲۲۴۰ و ۲۷۱۶ مگاوات پیش‌بینی‌شده است؛ افزود: متوسط رشد سالیانه در بازه‌ی زمانی ۹۵-۹۰ معادل ۸٫۹% بوده و در بازه‌ی زمانی ۱۴۰۰-۹۵ برابر ۱۲% پیش‌بینی‌شده است.