تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

برگزاری بیستمین جلسه تفسیر قرآن و نشست حلقه صالحین

برگزاری بیستمین جلسه تفسیر قرآن و نشست حلقه صالحین
برگزاری بیستمین جلسه تفسیر قرآن و نشست حلقه صالحین

بیستمین جلسه تفسیر قرآن و نشست حلقه صالحین پایگاه شهید سامعی شرکت برق منطقه­ ای یزد برگزار شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام مهدی میرحسینی ­زاده استاد حوزه و دانشگاه، به تفسیر سوره انسان پرداخت و اظهار داشت: محتوای این سوره درباره خلقت انسان و هدایت اوست و همچنین اوصاف ابرار (نیکوکاران)، نعمت‌هایی که خداوند به آنان می‌دهد را بیان می کند.

وی با اشاره به این که آیه هشتم این سوره معروف به آیه اطعام در توصیف حضرت علی (ع) همسر و فرزندان ایشان نازل شده است؛ ۵ ویژگی شاخص ابرار را: وفای به نذر، ترس از روز جزا، اطعام طعام، اخلاص و صبر بر طاعت، مصیبت و معصیت برشمرد.

نشست حلقه صالحین با موضوع سوره مائده

در این جلسه، حمید زارع سرگروه حلقه صالحین پایگاه شهید سامعی شرکت برق منطقه ­ای یزد به بیان تفسیر آیه ۶۷ سوره مائده و شرح خطبه غدیریه پرداخت.

وی با بیان اهمیت زمان و مکان واقعه غدیر، گفت: پیامبر (ص) از بیم انحراف در دین توسط منافقان و بدخواهان و کینه آنان با حضرت علی (ع) چندین بار از جبرئیل خواست که این مسئولیت از ایشان گرفته شود.

زارع با اشاره به برخی فضائل حضرت علی (ع) در خطبه غدیر گفت: در خطبه غدیر به امامت و ولایت حضرت علی (ع) و یازده فرزند ایشان اشاره شده است؛ افزود: این بار امانت به حضرت مهدی (حج) ختم می‌گردد که وی برای دفاع از دین الهی ظهور می‌کند و از ظالمین انتقام می‌گیرد و بر همه دشمنان غالب می‌شود.