تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

برگزاری مانور پایداری و تاب‌آوری شبکه انتقال برق استان در شرکت برق منطقه‌ای یزد

برگزاری مانور پایداری و تاب‌آوری شبکه انتقال برق استان در شرکت برق منطقه‌ای یزد
برگزاری مانور پایداری و تاب‌آوری شبکه انتقال برق استان در شرکت برق منطقه‌ای یزد

 

به مناسبت نکوداشت هفته پدافند غیرعامل مانوری با موضوع «پایداری و تاب‌آوری شبکه انتقال برق استان» با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری و مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد انجام شد.

محمدحسن صباغزادگان مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد در حاشیه برگزاری این مانور، یکی از اهداف کارگروه آب و انرژی پدافند غیرعامل استان را، برنامه‌ریزی به‌منظور کاهش آسیب‌پذیری و افزایش ضریب ایمنی تجهیزات زیربنایی برشمرد و افزود: تامین مداوم انرژی در زمان اضطرار، تدوین دستورالعمل‌های اختصاصی پدافند غیرعامل و چگونگی تامین و پایداری انرژی در مواقع ضروری، از جمله اقدامات ارزشمند کارگروه آب و انرژی استان است.

وی با اشاره به این‌که زیرساخت‌های موجود در جامعه، زنجیروار به هم متصل هستند و اگر هریک از این زیرساخت‌ها دچار مشکل شوند زیرساخت‌های دیگر هم از آن مصون نخواهند ماند؛ تصریح کرد: این مانور در راستای بررسی و ارزیابی پایداری، تامین و انتقال برق در پست‌های تحت مسئولیت شرکت برق منطقه‌ای یزد انجام شد.

مهندس صباغزادگان همچنین با بیان این‌که مانور امروز در زمینه عملکرد ترانس‌های فوق توزیع در یکی از پست‌های برق در داخل شهر یزد انجام شد؛ تاکید کرد: در این مانور آمادگی گروه‌های عملیاتی و اجرایی برای انجام به موقع، موثر و کارآمد وظایف، مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی در پایان، استان یزد را یکی از استان‌های کشور با میزان خاموشی کم دانست و گفت: با تدابیر اندیشیده شده سعی شده در مواقع اضطراری، مشترکان و تجهیزات کمترین آسیب را داشته باشند و کمترین خاموشی برای مشترکان اعمال شود.

علیرضا حاجی‌حسینی دبیر کمیته پدافند غیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد نیز اظهار داشت: در راستای برنامه‌های هدف‌گذاری شده در هفته پدافند غیرعامل، این کارگروه برای ارزیابی پایداری و تاب‌آوری شبکه برق و پست‌های انتقال و فوق توزیع؛ با سناریوهای متفاوت- مثل خارج شدن یک پست از مدار تامین انرژی- این پایداری را مورد ارزیابی قرارداد.

دکتر حاجی‌حسینی با بیان این‌که جلسه‌ای به همین منظور روز گذشته در معاونت بهره‌برداری و با حضور همکاران برگزارشده است؛ افزود: در این جلسه سناریو با فرض ایجاد اشکال در یکی از پست‌های فوق توزیع و اتفاقات احتمالی و مانورهایی که شرکت توزیع در این زمینه می‌تواند انجام دهد، ارزیابی شد؛ به شکلی که عملا مشکلی برای مصرف‌کنندگان ایجاد نشود.