تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

برگزاری نشست معرفتی به مناسبت هفته احیای امربه‌معروف و نهی از منکر

برگزاری نشست معرفتی به مناسبت هفته احیای امربه‌معروف و نهی از منکر
برگزاری نشست معرفتی به مناسبت هفته احیای امربه‌معروف و نهی از منکر

 

در ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و به مناسبت گرامیداشت آخرین روز از هفته احیای امربه‌معروف و نهی از منکر، نشستی با حضور کارکنان شرکت برق منطقه‌ای یزد در محل نمازخانه این شرکت برگزار شد.

غلامحسین دشتی استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در این نشست، با اشاره به این‌که همه عالم مدیون اهل‌بیت است و رزق و روزی از طریق اهل‌بیت به آنان می‌رسد، افزود: مقابله با اهل‌بیت مقابله با آفرینش هست و حفظ حرمت اهل‌بیت هماهنگ شدن با طبیعت است.

وی با بیان این‌که پس از گذشت ۱۳۸۰ سال از واقعه عاشورا در مقاطع تاریخی بخش‌هایی از عظمت این واقعه آشکار می‌شود، تصریح کرد: درک حقیقت حادثه شهادت علی‌اصغر (ع) که در آن زمان امام حسین مضطر شد؛ در عقل حسابگر انسان نمی‌گنجد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: مجلس­های عزاداری سیدالشهدا با همه ضعف و قوت‌ها هر ساله برپا می‌شود و بیداری امت‌ها و عشق به سید شهدا پایان نایافتنی است.

وی با اشاره به این‌که از ۱۵۰ تن همراهان امام حسین ۷۲ تن در کربلا به شهادت رسیدند، تاکید کرد: در مبانی اعتقادی شیعه تولی و تبری مبانی اساسی است که متاسفانه این مبانی در جامعه امروز کم‌رنگ شده است.

دشتی با بیان این‌که دشمنان اسلام و اهل‌بیت واقعه عاشورا را نقطه عطفی برای پایان اسلام و رسالت پیامبر تصور می‌کردند، گفت: که در بعد واقعه عاشورا و در دوران امام سجاد و زمان امام باقر، مردم آگاه شدند؛ و بر اثر جنگ قدرت بین بنی‌امیه و بنی‌عباس امام‌های معصوم فرصت یافتند ۳۸۵۰ دانشمند در همه زمینه‌ها تربیت کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی با تحلیل حوادث منطقه خاورمیانه تصریح کرد: امروز نیز عربستان و هم‌پیمانانش با ایجاد یک جبهه با قدرت مالی و نظامی می‌خواهد تا ریشه تشیع را در ایران از بین ببرد که به یاری خداوند، با تفکر عاشورایی شاخ آن‌ها را شکسته و داعش شکست خورد.