تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

تجلیل از کتاب‌خوانان نمونه شرکت برق منطقه ای یزد

تجلیل از کتاب‌خوانان نمونه شرکت برق منطقه ای یزد
تجلیل از کتاب‌خوانان نمونه شرکت برق منطقه ای یزد

 

به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی؛ از کتاب‌خوانان نمونه شرکت برق منطقه ای یزد تجلیل شد.

به گزارش دفتر روابط عمومی، در این بازدید محمدمهدی جاودانی معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای یزد در این مراسم با اشاره به اینکه کتاب ابزار مهمی در جهت اندیشیدن صحیح است، افزود: چنین میزان از اثرگذاری را در هیچ‌یک از دیگر رسانه‌های ارتباط‌جمعی نمی‌توان یافت و قدرت هیچ‌کدام به‌اندازه کتاب نبوده و نخواهد بود.

وی با بیان این‌که وسایل ارتباط‌جمعی نوین نفوذ غیرقابل‌کنترلی به زندگی مردم، به‌ویژه نسل جوان پیداکرده‌اند تصریح کرد: این موضوع عرصه را برای کتاب تنگ کرده‌ و شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی بخش قابل‌توجهی از زمان نسل جدید را به خود اختصاص داده است.

جاودانی مطالعه کتاب به شکل سنتی و چاپی‌ را آرامش‌دهنده برای روح و روان انسان بیان و اظهار کرد: بااین‌حال از فناوری‌های نو برای ارائه مطالب به‌ویژه کتاب­های الکترونیک به علاقه‌مندان نباید غافل شد.

در ادامه مجید دهقان بنادکی مدیر دفتر روابط عمومی به تشریح فعالیت‌های این دفتر در سال ۹۶ و ۹۷ پرداخت و گفت: ایجاد کتابخانه الکترونیکی در دستور کار کتابخانه شرکت قرار دارد و درگاه الکترونیکی برای استفاده همکاران ایجادشده که به‌زودی از صفحه وب‌سایت آن رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که در دوسال گذشته برنامه‌های ۲۰ گانه برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در بین همکاران تدوین شد، افزود: تاکنون ۱۴ برنامه آن تحقق‌یافته و عمده آن برنامه‌های زیربنایی کتابخانه بوده است.

سیدحسن موسوی مسئول کتابخانه با اشاره به این با اجرای برنامه‌های مدون در طی سال گذشته ۱۰ تا ۱۵ درصد آمار مراجعه به کتابخانه افزایش داشته است، گفت: ۳۶۵ نفر از همکار دارای عضویت کتابخانه هستند و از ۵۸۶۲ عنوان و ۷ هزار نسخه کتاب بهره می‌برند.

وی فعالیت‌های فرهنگی هنری ازجمله ارائه بلیط سینما و تئاتر، ارائه نشریات و کتاب‌های دیجیتال و فایل‌های صوتی و تصویری آموزشی از طریق سرور داخلی شرکت را بخشی از فعالیت‌های کتابخانه برشمرد.

در پایان از محمد زارعشاهی، عفت محمدی، فاطمه زارع، سعیده دهقانی و فائزه صفدرخانی به‌عنوان کتاب‌خوانان نمونه شرکت با اهدا لوح تقدیر و کتاب تقدیر شد.