تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

تشریح فعالیت های دفتر روابط عمومی برق منطقه‌ای یزد در سال ۱۴۰۰/ توسعه ارتباطات سازمانی، محور فعالیت‌های روابط عمومی

تشریح فعالیت های دفتر روابط عمومی برق منطقه‌ای یزد در سال ۱۴۰۰/  توسعه ارتباطات سازمانی، محور فعالیت‌های روابط عمومی
تشریح فعالیت های دفتر روابط عمومی برق منطقه‌ای یزد در سال 1400/ توسعه ارتباطات سازمانی، محور فعالیت‌های روابط عمومی

ماهیت غالب فعالیت‌های حوزه روابط عمومی شامل تعامل با مدیرعامل، واحد‌ها، رهبران فکری و گروه‌های غیر رسمی درون سازمان و همچنین برقراری ارتباط با سازمان‌های بیرونی است و بهبود ارتباطات از اصلی‌ترین محور‌های تعیین استراتژی روابط عمومی یک سازمان است.
در این راستا و در جهت تشریح فعالیت‌های دفتر روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد در سال ۱۴۰۰، مصاحبه‌‌ای با مدیر و کارکنان این دفتر شکل گرفت که در ادامه می‌خوانیم:
توسعه ارتباطات درون و برون سازمانی
مجید دهقان مدیر دفتر روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد با اشاره به اینکه در فرایند توسعه ارتباطات، اهمیت اولویت‌بندی ذینفعان بستگی به شرایط محیطی داخل و خارج سازمان دارد خاطرنشان کرد: ماهیت کار روابط عمومی، تعامل دو سویه با انسان‌ها بوده و مدیریت چالش‌ها و طراحی برنامه جامع و بلند مدت برای ارتباطات سازمانی، از ملزومات این بخش است.
فعالیت‌های فراسازمانی و حضور موثر در ارزیابی‌های استانی و کشوری
دهقان با اشاره به فعالیت‌های فراسازمانی این دفتر، برگزاری مسابقه تلویزیونی با موضوع مدیریت مصرف آب و برق و گاز و همچنین برگزاری میزگرد مطبوعاتی با موضوع گرمایش و سرمایش ساختمان با مشارکت خبرگزاری ایسنا و حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان، را از  جمله این اقدامات برشمرد و آرشیو جامع و متمرکز الکترونیکی اسناد و اطلاعات و محتوا‌های روابط عمومی و تهیه چک لیست‌های عملیاتی برای انجام فعالیت‌های مختلف را نیز از دیگر اقدامات انجام شده در دفتر روابط عمومی این شرکت، عنوان کرد.

وی تصریح کرد: کسب رتبه اول در محور پویش در ارزیابی روابط عمومی‌های وزارت نیرو و کسب امتیاز ۹۶ درصدی از شاخص‌های مربوط به جشنواره شهید رجایی نیز از جمله دستاورد‌های این واحد در سال ۱۴۰۰ است.
مدیر دفتر روابط عمومی برگزاری مراسم‌های مختلف با همکاری دیگر واحد‌های شرکت برق منطقه‌‌ای یزد را از جمله فعالیت‌های واحد تحت امر خود عنوان کرد و افزود: جشن انقلاب و تجلیل از ۲۵۵ دانش‌آموز و دانشجوی ممتاز، جشن تکلیف ۵۷ نوجوان از فرزندان کارکنان، تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی، برگزاری مراسم ها و جشن‌های مجازی در دوران شیوع ویروس کرونا و برگزاری اردوی کویرنوردی برای خانواده‌های کارکنان از جمله فعالیت‌های دفتر روابط عمومی شرکت در سال ۱۴۰۰ است.

نظرسنجی مشترکین و تهیه پیک برق

سیدمحمدصادق سهروردی کارشناس مسئول روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد نیز در تشریح اقدامات انجام شده سال ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: تهیه، تدوین و ویراستاری پیک برق شرکت، همکاری در تهیه متون ادبی و فرهنگی، متون لوح قدردانی و نامه‌های تبریک و تسلیت، ویراستاری متون و محتواهای دفتر روابط عمومی، انجام نظرسنجی از مشترکین شرکت و تحلیل نتایج آن، برخی از اقدامات انجام شده در یک سال گذشته است.

وی ادامه داد : تکریم از بازنشستگان شرکت طی برنامه‌های هفتگی منظم، همکاری در امر فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف انرژی و همکاری در تهیه متون و محتوای کلیپ‌های سازمانی نیز برخی دیگر از اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۰ بوده است.

انتشار اخبار و ارتباط با رسانه‌های استانی و کشوری
علیرضا عسکری کارشناس خبری شرکت برق منطقه‌‌ای یزد نیز با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی در چهارچوب تهیه و انتشار اخبار، یکی از فعالیت‌های تخصصی دفتر روابط عمومی است، خاطرنشان کرد: فرایند تولید و انتشار خبر شامل سوژه‌یابی، دریافت اطلاعات، تنظیم خبر، دریافت تاییدیه، انتشار خبر و دریافت بازخورد از رسانه‌ها بوده و همراهی سایر واحد‌های سازمانی، تسریع و تسهیل کننده این فرایند است.
وی با اشاره به اینکه سالانه به طور متوسط حدود ۳۰۰ خبر در دفتر روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد تولید و منتشر می‌شود، تصریح کرد: این تعداد متناسب با تعداد رویداد‌های طول سال مانند دفعات برگزاری مراسم‌های مختلف، از جمله افتتاح و کلنگ‌زنی متغیر خواهد بود.
عسکری ادامه داد: انتشار خبر در سایت‌های اینترنت و اینترانت، تعامل با رسانه‌ها برای پوشش اخبار شرکت، رصد روزانه اخبار و تهیه روزانه بولتن خبری از اخبار مهم مرتبط با شرکت و صنعت برق، به‌روز رسانی پیج اینستاگرام شرکت و برگزاری نشست خبری با حضور خبرنگاران فعال رسانه‌‌ای استان نیز از دیگر فعالیت‌های حوزه خبری سال ۱۴۰۰ دفتر روابط عمومی شرکت است.
وی همکاری سازنده با رابطان خبری و تدوین دستورالعمل جهت افزایش راندمان فرایند تهیه و انتشار اخبار، را از دیگر اقدامات حوزه خبری دفتر روابط عمومی شرکت عنوان کرد.

مسابقه تولیدات رسانه ای صنعت آب و برق استان یزد
علیرضا عسکری برگزاری دومین دوره مسابقه تولیدات رسانه ای صنعت آب و برق استان یزد را یکی از اقدامات قابل توجه حوزه خبری این دفتر عنوان کرد و افزود: مسابقه تولیدات رسانه‌ای صنعت آب و برق استان یزد به منظور افزایش تعامل سازنده بین صنعت آب و برق استان با رسانه‌ها و با همکاری خانه مطبوعات استان یزد برگزار شد و استقبال و تعامل مناسب رسانه‌های استان را درپی داشت.

بررسی و پاسخگویی به شکایات
عسکری کنترل، پایش و پاسخگویی به شکایات ارسال شده به شرکت از طریق دو بستر سامد (سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت) و سمات در سریع‌ترین زمان را از دیگر اقدامات کارکنان این واحد عنوان کرد و افزود: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۷۸ درخواست از طریق درگاه‌های مذکور، پاسخ داده شده است که ۲۵۴ مورد از این درخواست‌ها در بازه زمانی سفر ریاست جمهوری به استان یزد، با همکاری دیگر معاونت‌ها و دفاتر پاسخ داده شد.
تلاش برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در برق منطقه‌‌ای یزد
سیدحسن موسوی مسئول کتابخانه شرکت برق منطقه‌‌ای یزد نیز در ادامه رویه فعالیت کتابخانه شرکت را جهت دادن فعالیت‌های مرتبط با ترویج کتاب‌خوانی در بین همکاران و خانواده‌های آن‌ها به سمت فعالیت‌های گروهی و جلب مشارکت کارکنان عنوان کرد و افزود: نخستین گام برای پیشبرد هدف مذکور، تشکیل کارگروه کتاب‌خوانی بود تا برنامه‌ریزی و توسعه فعالیت‌های این حوزه با محوریت کتابخانه شرکت، شکل منظم و مستقل به خود بگیرد.
وی ادامه داد: از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه برگزاری مسابقات معرفی کتاب بین کارکنان و خانواده‌های آن‌ها به عنوان نخستین اقدام کارگروه کتاب‌خوانی بود که در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ برگزار شده و در سال ۱۴۰۰ با استفاده از تجربیات و دانش کسب شده از برگزاری اولین دوره مسابقه، تعداد مشارکت‌کنندگان در مسابقه معرفی کتاب از ۲۸ نفر در سال ۱۳۹۹ به ۱۰۴ نفر در سال ۱۴۰۰ افزایش داشت.
موسوی ایجاد و توسعه کتابخانه دیجیتال با منابع چند رسانه‌‌ای، معرفی کتاب و پادکست‌های پرمخاطب به صورت ماهیانه برای کارکنان و تولید پادکست صوتی با مشارکت همکاران از کتاب‌ها و موضوع‌های آموزنده را از دیگر اقدامات انجام شده در کتابخانه شرکت برق منطقه‌‌ای یزد عنوان کرد.
سامانه پیامک

وی به روز رسانی و مدیریت سامانه پیامکی شرکت را یکی دیگر از فعالیت‌های حوزه شغلی خود عنوان کرد و افزود: ارسال ۱۲۲ هزار و ۹۸۴ پیامک به کارکنان شرکت و همچنین ۲۶۷ هزار و ۴۸۵ پیامک انبوه اخطار حریم شبکه‌های برق با هماهنگی دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات شرکت، نیز از اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۰ است.

اجرای فرایند‌های مربوط به تبلیغات محیطی
حسین بیگی مسئول امور سمعی و بصری دفتر روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد نیز در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه تبلیغات محیطی تصریح کرد: به‌روز رسانی تابلو‌های محیطی نصب شده در شرکت و تابلوهای اسامی کارکنان، انجام تبلیغات محیطی شامل نصب بنر و پوستر در داخل و خارج از ساختمان‌های شرکت در مناسبت‌های مختلف از جمله فعالیت‌های این بخش در سال ۱۴۰۰ است.
وی ادامه داد: همچنین ارسال پیام تسلیت، نصب بنر و اطلاع‌رسانی در سیستم مکاتبات اداری نیز از دیگر فعالیت‌های این حوزه در یک سال گذشته است.