تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

توسعه نیروگاه های تجدید پذیر کشور با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی

توسعه نیروگاه های تجدید پذیر کشور با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی
معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق کشور با نماینده  مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای یزد، محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در این دیدار با اشاره به اینکه استان یزد، ظرفیت مناسبی در زمینه توسعه انرژی های خورشیدی دارد تصریح کرد: در صورتی که حمایت لازم توسط دولت صورت بگیرد، می توان از پتانسیل مناسب نهایت استفاده را برد که در سفر رئیس جمهور به یزد نیز تبدیل استان یزد به قطب انرژی مورد تاکید قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: در صورتی که بخواهیم استان یزد را به قطب انرژی تبدیل کنیم یقینا می بایست کارخانجات فعالی در زمینه ساخت پنل ها و تجهیزات مربوطه در این منطقه داشته باشیم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اینکه خرید برق توسط دولت جای کار بیشتری دارد تصریح کرد: باید سیاست دولت و ساتبا به گونه ای پیش رود که با حمایت از واحد های تولید کننده انرژی های تجدیدپذیر، ضمن ایجاد اشتغال و کاهش نیاز مردم، گسترش و توسعه این نیروگاه ها، افزایش تولید برق و ارزآوری انرژی تجدیدپذیر برای کشور را شاهد باشیم.

محمود کمانی رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق کشور نیز در ادامه با اشاره به اینکه وضعیت برق کشور در حال حاضر با مشکل روبرو است، تصریح کرد: طی برنامه ریزی های انجام شده، بهره برداری از ۳۵ هزار مگاوات انرژی در ۴ سال آینده کشور را مدنظر داریم که از این میزان، ده هزار مگاوات به انرژی های تجدیدپذیر اختصاص دارد.

وی ضمن اشاره به اینکه به دلیل مشکلات سوخت و کمبود آب، اهمیت انرژی های تجدیدپذیر بیش از پیش به چشم می آید، خاطرنشان کرد: با توجه به این عوامل می بایست به سمت توسعه نیروگاه های تجدید پذیر گام برداریم چرا که در حال حاضر، قیمت تولید انرژی تجدیدپذیر به نسبت ده سال گذشته بسیار کاهش یافته و به قیمت انرژی حرارتی نزدیک و قابل رقابت شده است.

وی با بیان اینکه ساتبا در حال حاضر با محدودیت منابع بودجه ای روبرو است، ادامه داد: برای تداوم اقدامات توسعه ای در کشور، به همراهی و حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز نیاز داریم تا بتوانیم منابع مورد نیاز را تامین نموده و توسعه بیشتر انرژی های تجدید پذیر را دنبال کنیم.

معاون وزیر نیرو در خصوص تفاهم نامه منعقد شده مابین استانداری یزد و سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق کشور ادامه داد: با عقد این تفاهم نامه ها، ضمن کاهش موانع سرمایه گذاری انرژی های تجدیدپذیر، شرایط اتصال به شبکه تسهیل و اقدامات مورد نیاز جهت کسب حداکثر میزان بازدهی شبکه، اجرا خواهد شد.

ابوالفضل اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای یزد، با اشاره به پیشرو بودن استان یزد در زمینه بهره برداری از انرژی خورشیدی در کشور تصریح کرد: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم برای احداث ده هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی در کشور، تلاش خود را برای تداوم پیشرو بودن در این عرصه به کار خواهیم بست.

وی ضمن اشاره به تاکید رئیس جمهور در خصوص تبدیل استان یزد به قطب انرژی خاورمیانه خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این رابطه، برنامه ریزی احداث دو هزار مگاوات در استان یزد انجام شده که ۱۶۵۰ مگاوات از این میزان در حوزه نیروگاه های بالای ده مگاوات و بخش دیگر نیز در حوزه نیروگاه های کوچک خانگی احداث خواهد شد.

اسدی افزود: توسعه زنجیره ساخت تجهیزات خورشیدی با توجه به پتانسیل بهره گیری از انرژی خورشیدی و برنامه های در دست اجرا نیز از دیگر مقوله های نیامند توجه است که در این راستا، شرکت الکتروکویر یزد، در زمینه ساخت تجهیزات مورد نیاز احداث نیروگاه های خانگی فعالیت مناسبی داشته و با حمایت های ساتبا، این مهم تداوم و گسترش خواهد داشت.