تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

جایگزینی الکتروموتورهای پربازده در کولرهای آبی به‌منظور بهینه سازی مصرف انرژی/  افزایش رفاه و کاهش مصرف انرژی عاملی مهم برای توسعه فرهنگ مدیریت مصرف

جایگزینی الکتروموتورهای پربازده در کولرهای آبی به‌منظور بهینه سازی مصرف انرژی/   افزایش رفاه و کاهش مصرف انرژی عاملی مهم برای توسعه فرهنگ مدیریت مصرف
جایگزینی الکتروموتورهای پربازده در کولرهای آبی به‌منظور بهینه سازی مصرف انرژی/  افزایش رفاه و کاهش مصرف انرژی عاملی مهم برای توسعه فرهنگ مدیریت مصرف

نشست مسئولین مدیریت مصرف شرکت برق منطقه‌ای یزد و شرکت‌های فعال حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی در کشور به‌منظور بررسی و مطالعه جایگزینی الکتروموتورهای پربازده در کولرهای آبی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، احمد کردستانی معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت، در این نشست با اشاره به رویکرد کشور و استان در خصوص بهینه‌سازی و مدیریت مصرف انرژی در بخش‌های مختلف صنعتی، تجاری و خانگی، مصرف بخش بزرگی از پیک‌بار انرژی کشور را مربوط به وسایل سرمایشی بخش خانگی عنوان کرد و افزود:‌ کاهش مصرف برق بخش‌های مختلف خانگی باعث کاهش نیاز به محدودیت تأمین بار مصارف صنعتی و تجاری خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه بهینه سازی مصرف برق خانگی می‌بایست در راستای افزایش رفاه مشترکین خانگی باشد، ادامه داد:‌ لازم است راهبردهای مدیریت بار بخش خانگی، تأمین‌کننده رفاه بیشتر خانواده‌ها بوده و به عاملی مشوق برای توسعه فرهنگ مدیریت مصرف تبدیل شود.

کردستانی افزود:  شرکت برق منطقه‌ای یزد به‌منظور کاهش بار وسایل سرمایشی خانگی در جستجوی روش‌ها و تجهیزات پربازدهی است که ضمن ایجاد دمای نقطه آسایش، از هدر رفت انرژی نیز جلوگیری کنند.

در ادامه این نشست نیز یکی از سازندگان موتور های پربازده BLDC، ارائه ای در خصوص فرآیند برنامه ریزی تا اقدام تولید این موتور داشت و موتور ساخته شده را موتوری با قابلیت جایگزینی آسان با موتور کولر های موجود دانست و ضمن توضیح درباره ساختار فنی،‌ امکانات و پارامتر های آن،‌ کاهش درصد قابل ملاحظه ای از انرژی مصرفی کولر در صورت استفاده از این نوع موتور را اعلام کرد.

در ادامه نیز پس از تشریح آزمایش های انجام شده بر روی موتور های پربازده BLDC و تجربیات نصب آن، عملکرد این موتور ها در محل بررسی شد.