تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

رتبه اول استان یزد در توسعه نیروگاه‌های خورشیدی

رتبه اول استان یزد در توسعه نیروگاه‌های خورشیدی
رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان یزد عنوان کرد رتبه اول استان یزد در توسعه نیروگاه‌های خورشیدی

نشست شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان یزد با موضوع تامین آب و برق این استان در پیک بار تابستان ۹۸ برگزار شد.

مهندس محمدحسن صباغزادگان مدیرعامل برق منطقه‌ای یزد در این نشست به تشریح وضعیت تولید و مصرف انرژی برق در استان پرداخت و افزود: پروژه‌های اولویت‌دار این شرکت برای گذر از پیک تابستان ۹۸ شامل احداث پست ۲۳۰ به ۶۳ کیلوولت فولاد و اجرای طرح‌های بهینه‌سازی انتقال و فوق‌توزیع است.

وی همچنین به رشد ۲۰ درصدی مصرف انرژی الکتریکی در صنایع استان طی ۹ ماهه اول سال ۹۷ نسبت به سال گذشته اشاره و اظهار کرد: استان یزد در توسعه نیروگاه‌های خورشیدی با افزایش تعداد نیروگاه‌های خورشیدی به ۶ نیروگاه و افزایش ظرفیت به ۵/۵۳ مگاوات در رتبه اول کشور قرار دارد.

رئیس شورای انسجام بخشی  همچنین برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه مشترک دستاوردهای صنعت آب و برق استان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را مطرح کرد.

این مقام مسئول در این نشست به کسب رتبه برتر تولید نیروی برق استان یزد در سطح وزارت نیرو در جشنواره پژوهش ساخت داخل اشاره کرد و کسب این عنوان را به این شرکت تبریک گفت.

ابوالفضل اسدی مدیرعامل تولید نیروی برق استان یزد نیز در این نشست ظرفیت نصب‌شده نیروگاه‌های این استان را بیش از ۲۶۰۰ مگاوات عنوان کرد و افزود: این ظرفیت تولید در تابستان سال جاری حدود ۱۹۰۰ مگاوات بود و تلاش می‌شود با وجود مشکلات، تعمیرات اساسی برای آمادگی واحدها قبل از پیک‌بار ۹۸ صورت گیرد.

در ادامه این نشست آرش نواب سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با بیان این‌که ۹۵ درصد قبوض به‌صورت غیرحضوری توسط مردم پرداخت می‌شود؛ بر لزوم نزدیکی دیدگاه‌های دستگاه‌های نظارتی با مدیران تاکید کرد.

محمدمهدی جوادیان‌زاده مدیرعامل آب منطقه‌ای یزد نیز در این نشست به کاهش برداشت آب کشاورزی به لحاظ افت سفره‌های آب زیرزمینی اشاره و تاکید کرد: تامین منابع آبی خارج استان از دریای عمان و خط دوم آب انتقالی به یزد ضروری است.

وی همچنین بر لزوم تصویب تبصره ۳ توسط شورای شهر یزد و حل مشکل تعارضات آب در داخل استان و ضرورت همکاری و کمک دستگاه‌ها در کاهش فشار مشکلات در بحث آب تاکید کرد.

در ادامه این نشست، اعلام تامین آب شرب یک‌چهارم روستاهای استان از طریق آب‌رسانی سیار، توسط محمد فاتحی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد، افت منابع و کاهش کیفیت آب شهر یزد و توجه ویژه به موضوع تامین آب شرب برای تابستان ۹۸ توسط علی اسلامی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، انجام تعمیرات اساسی و ایجاد آمادگی واحدها در نیروگاه یزد توسط محمد جعفری مدیرعامل تولید برق یزد مطرح شد.

همچنین  وضعیت موجود و شرایط تامین آب و برق استان در پیک بار تابستان ۹۸  در این جلسه موردبحث و بررسی قرار گرفت.