تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

رشد ۱۰/۳ درصدی میزان فروش برق صنعتی یزد در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴

رشد ۱۰/۳ درصدی میزان فروش برق صنعتی یزد در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴
در بولتن آماری سال 95 شرکت برق منطقه‌ای یزد اعلام شد: رشد 10/3 درصدی ميزان فروش برق صنعتي یزد در سال 95 نسبت به سال 94

به همت دفتر فناوری ارتباطات و مدیریت اطلاعات  شرکت برق منطقه‌ای یزد بولتن آماری سال ۹۵ منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد مدیر دفتر فناوری و مدیریت اطلاعات این شرکت، با اشاره به این که بولتن آماری سال ۹۵ در سایت اینترنتی اینشرکت به آدرس www.yrec.co.ir  منتشر شده است؛ ضمن تشریح خلاصه وضعیت آمار و اطلاعات صنعت برق استان یزد در سال ۹۵، میزان تولید خالص برق استان را با ۱۱ درصد رشد نسبت به  سال قبل به میزان بیش از ۱۱ میلیون و ۷۲ هزار مگاوات ساعت بیان کرد.

سید محمدحسین غیاثی میزان برق تولیدی سهم نیروگاه‌های دولتی و خصوصی یزد را  تشریح و سهم نیروگاه‌های تولید پراکنده استان را بیش از ۳۴۴ هزار مگاوات ساعت در سال ۹۵ اعلام کرد.

وی با اشاره به رشد ۹ درصدی میزان کل فروش انرژی در سال ۹۵ نسبت به سال گذشته، تصریح کرد:  میزان فروش کل استان به مشترکین به بیش از  ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار مگاوات ساعت رسیده است که به تفکیک، میزان فروش برق صنعتی  ۱۰٫۳ درصد رشد، خانگی ۷٫۲ درصد رشد، عمومی  ۸ درصد رشد، برق کشاورزی  ۳٫۲ درصد رشد و میزان فروش برق تجاری  ۸٫۴ درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته اند.

مهندس غیاثی همچنین گفت: میزان فروش برق صنعتی استان در سال ۹۵ با ۱۰٫۳ درصد رشد نسبت به سال گذشته به بیش از ۵ میلیون و ۲۸۶ هزار مگاوات ساعت رسیده است که از این میزان ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار مگاوات ساعت مربوط به فروش صنعتی توزیع و ۳ میلیون و ۳۶ هزار مگاوات ساعت نیز مربوط به صنایع بزرگ استان است و مجموعا” درصد فروش صنعتی استان به ۷۰ درصد از کل فروش رسیده است.

مدیر دفتر فناوری آمار و مدیریت اطلاعات شرکت برق منطقه‌ای یزد عنوان کرد: بر اساس همین گزارش حداکثر بار نیاز مصرف استان در تاریخ ۱۶ شهریور ۹۵ در ساعت ۲۰:۰۴ حداکثر بار به میزان  ۱۲۳۲٫۵ مگاوات رسیده که بدین ترتیب درصد رشد پیک بار  ۶٫۴ درصد  نسبت به دوره مشابه سال قبل را نشان می دهد.

غیاثی با بیان این‌که ظرفیت ترانس‌های انتقال با ۲٫۵ درصد رشد نسبت به سال قبل به میزان  ۷ هزار و ۶۷۴ مگاولت آمپر و ظرفیت ترانس‌های فوق توزیع با ۴٫۸ درصد رشد نسبت به سال قبل  ۲ هزار و ۶۰۷ مگاولت آمپر می باشد؛ افزود: طول خطوط انتقال با ۰٫۲ درصد رشد نسبت به سال قبل به ۲ هزار و ۱۰۳ کیلومتر مدار و طول خطوط فوق توزیع با ۱٫۳ درصد رشد نسبت به سال قبل به میزان یک هزار و ۶۲۴ کیلومتر مدار رسیده است.