تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

شبکه برق استان یزد از پایدارترین شبکه‌های برق کشور است‌

شبکه برق استان یزد از  پایدارترین شبکه‌های برق کشور است‌
مدیرعامل توانیر در آیین افتتاح پست 400 کیلوولت شهید سامعی یزد: شبکه برق استان یزد از پایدارترین شبکه‌های برق کشور است‌

 

مدیرعامل شرکت توانیر در آیین افتتاح پست برق ۴۰۰ به ۶۳کیلوولت شهید سامعی یزد، گفت: شبکه برق این استان در طی چند سال اخیر به یکی از پایدارترین شبکه‌های برق کشور مبدل شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، آرش کردی در آیین افتتاح پست برق ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت شهید سامعی یزد با بیان این مطلب افزود: صنعت برق ایران چه به لحاظ تولید، انتقال و مصرف جزو شبکه‌های بزرگ محسوب می‌شود و در رده‌های مهم صنعت برق دنیا به‌حساب می‌آید.

وی ادامه داد: در مرحله توسعه این صنعت ممکن است دچار ضعف‌هایی به‌صورت محدود هم بشویم ولی با توجه به قدرتی که این صنعت دارد می‌تواند همه این ضعف‌ها را پشت سر بگذارد.

وی بر لزوم مدیریت مصرف برق در کشور تاکید کرد و گفت: با همت و تلاشی که در مجموعه صنعت برق هست می‌توانیم به خوبی نسبت به این مشکل فائق آییم و اقدامات لازم برای رفع آن انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به اینکه افتتاح پست برق شهید سامعی آینده‌ای خوب را در عرصه برق استان یزد نوید می‌دهد؛ گفت: بسیار خرسندیم که این پروژه امروز برای رونق صنعت احداث‌شده است.

وی با تاکید بر اینکه این اقدام بسیار خوب و استاندارد است که اول زیرساخت‌های موردنیاز صنایع به‌ویژه در حوزه برق را ایجاد کنیم و بعد صنایع مستقر شوند؛ گفت: به ازای هر یک مگاوات ظرفیتی که در نیروگاه‌ها تاکنون احداث کرده‌ایم، ۵٫۳ برابر ظرفیت در شبکه‌های انتقال، فوق‌توزیع و توزیع ایجاد کرده‌ایم.

کردی بیان کرد: اگر این تعادل به هم بخورد در مباحث تخصصی در حوزه انتقال، تولید و شبکه توزیع با مشکل مواجه می‌شویم کما اینکه در همین استان یزد هم چند سال قبل مشکلاتی داشتیم که خوشبختانه صنعت برق یزد این مشکل را رفع کرد و در چند سال اخیر پایداری شبکه برق یزد در کشور جزو بهترین‌ها بوده است.

افزایش ۳۶ درصدی تولید برق در سه‌ماهه اول امسال در استان یزد

در ابتدای این مراسم محمدحسن صباغزادگان مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد نیز با اشاره به این‌که استان یزد یک استان صنعتی است و بالغ بر ۷۰ درصد برق این استان در بخش صنعت مصرف می‌شود؛ افزود: تامین برق پایدار برای تمامی مشترکین به‌ویژه صنایع در استان یزد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید از تمام توان در این زمینه استفاده کنیم.

صباغزادگان با تاکید بر اینکه یکی از پایدارترین شبکه‌های برق کشور در یزد وجود دارد؛ خاطرنشان کرد: در سه‌ماهه اول امسال نسبت به سال قبل ۳۶ درصد در تولید برق افزایش و رشد را مشاهده کرده‌ایم.

 

وی ادامه داد: صنایع بزرگ بالای ۷ مگاوات در سه‌ماهه اول امسال در مدت مشابه ۲۳ درصد رشد داشتند و انرژی تحویلی به شرکت توزیع برق امسال ۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد ادامه داد: مباحث مدیریت مصرف در استان یزد بسیار خوب انجام‌شده و با همکاری و هماهنگی با مقامات استان چه در راستای ذخیره عملیاتی، تغییر ساعات اداری و هم‌اندیشی با صنایع، اقدامات شاخصی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: در ۵ تا ۶ سال گذشته هیچ‌گونه خاموشی در استان یزد نداشتیم و تنها در یک ماه گذشته به دلیل وضعیت خاصی که وجود دارد شاهد خاموشی‌ها بودیم.

این مقام مسئول در صنعت برق استان دلیل قطعی‌های یک ماه اخیر را عدم توان نیروگاه‌های برق‌آبی کشور در تولید برق به دلیل خشک‌سالی دانست و گفت: امیدواریم در یکی دو هفته آینده بتوانیم شاهد کاهش قطعی‌های برق در استان یزد باشیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد افزایش پایداری و کاهش تلفات در شبکه‌های انتقال را از مهم‌ترین اهداف ایجاد پست برق شهید سامعی دانست و گفت: خوشبختانه همان‌طور که بیان شد یزد در این زمینه از پیشتازان و استان‌های موفق به‌حساب می‌آید.

صباغزادگان ادامه داد: استقبال خوبی در زمینه احداث نیروگاه‌های خورشیدی داریم که در حال حاضر ۴۵ درخواست فعال داریم که ظرفیت آن ۸۹۵ مگاوات است و بیش از ۲۰۰ مگاوات آن منجر به قرارداد تضمینی خرید ۲۰ ساله برق آن‌ها شده است.

وی میزان نیروگاه‌های خورشیدی فعال یزد را ۳۳ و نیم مگاوات دانست و بیان کرد: امیدواریم تا پایان امسال ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی ما به ۷۰ مگاوات برسد که این نشان‌دهنده روند رشد مطلوب انرژی‌های خورشیدی در یزد محسوب می‌شود.