تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

لزوم توجه بیشتر به فرهنگ‌سازی مصرف بهینه در تابستان۹۷

لزوم توجه بیشتر به فرهنگ‌سازی مصرف بهینه در تابستان۹۷
در نشست شورای هماهنگی مدیران وزارت نیروی استان مطرح شد؛لزوم توجه بیشتر به فرهنگ‌سازی مصرف بهینه در تابستان97

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، محمدحسن صباغزادگان مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد و رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان در ابتدای این جلسه در رابطه با مصرف آب و برق و وضعیت کلی انرژی در کشور و استان با توجه به رهنمودهای وزیر محترم نیرو و مشکلات آب و برق استان در تابستان ۹۷ گزارشی ارائه کرد.

وی با اشاره به این‌که مشکل آب شرب استان اولویت اول است و در مجموع امسال سال سختی در بحث آب و برق در پیش است؛ گفت: بنا به شرایط و آمار اعلام‌شده حدود ۵ هزار مگاوات تولید نیروگاه‌های برق‌آبی کاهش می‌یابد و رشد مصرف هم داریم.

مهندس صباغزادگان بر ضرورت وارد مدار شدن واحدهای جدید تولید انرژی الکتریکی تاکید و بیان کرد: توجه به بحث گاز واحدهای تولید پراکنده و مطالبات آن‌ها نیازمند برنامه‌ریزی دقیق در این زمینه است.

همچنین در این جلسه علی اسلامی مدیرعامل شرکت آبفای شهری استان به خشکسالی­های مداوم سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: در کشور ما وضعیت آب خاص است و در استان یزد دارای اهمیت مضاعف است که در این راستا جایگاه رسانه های عمومی می‌تواند در راستای آگاهی مردم بسیار مهم و اثرگذار باشد.

در ادامه این جلسه ابوالفضل اسدی مدیرعامل شرکت تولید برق یزد با اشاره به میزان آمادگی واحدهای نیروگاهی استان، در خصوص واحدهای تحت تعمیر نیروگاه یزد توضیحاتی را بیان کرد و گفت: شرکت تولید برق یزد پیگیری‌های لازم برای تامین نقدینگی موردنیاز اتمام تعمیرات اساسی واحدهای در دست تعمیر نیروگاه یزد را انجام داده تا این واحدها قبل از پیک تابستان ۹۷ آماده تولید شوند.

در پایان این جلسه کارشناسان و مدیران  شرکت­های  آب منطقه ای یزد و آب و فاضلاب روستایی استان نیز به طرح مشکلات تامین آب شرب  استان با توجه به کاهش بارندگی و تشریح اقدامات ضروری در زمنیه مدیریت مصرف پرداختند.