تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهور دولت سیزدهم به استان یزد؛ نشست شورای انسجام‌بخشی صنعت آب و برق استان یزد با حضور وزیر نیرو

هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهور دولت سیزدهم به استان یزد؛  نشست شورای انسجام‌بخشی صنعت آب و برق استان یزد با حضور وزیر نیرو
هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهور دولت سیزدهم به استان یزد؛ نشست شورای انسجام‌بخشی صنعت آب و برق استان یزد با حضور وزیر نیرو

نشست شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان یزد با حضور علی‌اکبر محرابیان وزیر نیروی دولت سیزدهم، باهدف رسیدگی به چالش‌های موجود در این حوزه برگزار شد.

به گزارش شورای روابط عمومی و اطلاع‌رسانی صنعت آب و برق استان یزد، “علی‌اکبر محرابیان” وزیر نیرو در این نشست، ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، به فرهنگ خوب مردم یزد در زمینه مدیریت منابع اشاره کرد و گفت: فرهنگ مردم یزد به‌گونه‌ای است که در زمینه مدیریت هر نوع مصرفی پیشتاز هستند و امیدواریم در همه نقاط کشور نیز شاهد این رفتار باشیم.

وی مهم‌ترین کار قابل‌اجرا در وزارت نیرو را رفع نیازهای مردم با توجه به مدیریت مصرف عنوان کرد و افزود: خوشبختانه در حوزه برق با مدیریت مناسب انجام‌شده، شاهد رضایت مردم در سطح کشور هستیم که امیدواریم این شیوه تداوم داشته باشد و با توجه به ظرفیت‌های فراوان موجود در حوزه مدیریت مصرف، بتوانیم با به‌کارگیری متخصصین این حوزه، از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وزیر نیرو ادامه داد: در حوزه توسعه، اقدامات مهمی در حال اجرا است به‌گونه‌ای که ۵۰ درصد پروژه‌ها با پیشرفت خوب در حال اجرا است و باید ۵۰ درصد دیگر نیز با سرعت بیشتری پیگیری شود.

وی در پایان به عملیات اجرایی خط دوم طرح انتقال آب از خلیج‌فارس اشاره کرد و گفت: ما در این زمینه با یک ابر پروژه روبه‌رو هستیم و امیدواریم با توجه به اهمیتی که این طرح دارد، در زمان مقرر به بهره‌برداری رسد.

در ادامه نیز “ابوالفضل اسدی” رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق و مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد، در تشریح میزان پیشرفت پروژه‌های سفر اول ریاست جمهوری در سال گذشته، یکی از این پروژه‌ها را طرح انتقال برق ابرکوه تا مروست عنوان کرد که به‌صورت سه‌جانبه توسط شرکت برق منطقه‌ای یزد، ایمیدرو و بهره‌بردار معدن اسمالون در حال اجرا است و تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد.

اسدی همچنین نیروگاه ۴۲ مگاواتی خاتم، احداث خط برای اتصال نیروگاه مذکور و احداث بی ۱۳۲ کیلوولت در ایستگاه هرات شهرستان خاتم را نیز از دیگر پروژه‌های مصوبات سفر قبلی سفر ریاست جمهوری به استان یزد عنوان و ابراز امیدواری کرد این پروژه‌ها تا پیک‌بار تابستان ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسند.

در ادامه “علی جم” مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد، به ارائه گزارشی از وضعیت عملکرد و مشترکین این شرکت پرداخت و گفت: استان یزد ۹۷۹ روستای برق‌دار و ۲ هزار و ۲۲۱ چاه کشاورزی برق‌دار دارد و تلفات شبکه‌های توزیع در سطح این استان از کمترین میزان تلفات انرژی در میان سایر استان‌های کشور است.

وی همچنین به طرح‌های در دست اجرای این شرکت اشاره کرد و گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان طرح‌هایی از قبیل طرح تبدیل چراغ‌های گازی به ال ای دی، طرح ساماندهی بافت تاریخی و همچنین طرح مسکن ملی را در دست اجرا دارد که با مساله تأمین اعتبار مواجه است.

“محسن شیر غلامی”مدیرعامل شرکت تولید برق منطقه شرق نیز بابیان اینکه تولید برق استان در ۹ ماهه ابتدای سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است، افزود: با توجه به محدودیت‌های ما در مصرف گاز، مصرف گازوئیل این شرکت نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

شیر غلامی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح انتقال پساب فاضلاب شهری به نیروگاه‌های استان اشاره کرد و گفت: با توجه به نیاز نیروگاه‌های استان به آب برای تولید برق، این شرکت اقدام به استفاده از پساب فاضلاب شهری در نیروگاه‌های خودکرده است که بهره‌برداری از آن مستلزم تخصیص نقدینگی لازم است.

“محمدمهدی جوادیان زاده” مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد در ادامه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت منابع آبی استان، به اهمیت طرح‌های آبی در دست اجرای استان اشاره کرد و افزود: این پروژه‌ها علاوه بر اینکه می‌توانند موجب ایجاد طراوت و رونق در استان شوند، می‌توانند ۲۳۰ میلیون مترمکعب کسری مخزنی که در اثر بارش‌های استان قابل جبران نیست را به تعادل برسانند.

جلال علمدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان نیز در پایان این نشست ضمن ارائه گزارشی از وضعیت منابع آبی و عملکرد این شرکت در خصوص مصوبات سفر قبلی ریاست جمهوری به یزد، خواستار صدور مجوز های لازم و تخصیص منابع مالی جهت پیشبرد هرچه سریع تر پروژه های این شرکت شد.