تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

پایش پهپادی خطوط صنعت برق یزد برای کاهش سرقت

پایش پهپادی خطوط صنعت برق یزد برای کاهش سرقت
پایش پهپادی خطوط صنعت برق یزد برای کاهش سرقت

نشست توسعه کاربرد پهپاد ها در صنعت برق استان یزد باهدف بررسی کاربردهای پهپاد ها در بخش‌های مختلف صنعت برق ازجمله سرویس و نگهداری خطوط و پست‌ها، نقشه‌برداری، حفاظت و امنیت و کاهش سرقت از دکل‌ها در شرکت برق منطقه‌ای یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، محمد زارع‌شاهی مدیر دفتر تحقیقات و کنترل کیفیت تجهیزات این شرکت با اشاره به اینکه استفاده از پهپاد در سال‌های اخیر به میزان زیادی موردتوجه صنایع مختلف کشور قرارگرفته است، افزود: شرکت برق منطقه‌ای یزد نیز برای رفع نیازهای صنعت برق و کاهش هزینه‌های نگهداری و بهره‌برداری از تجهیزات، استفاده از پهپاد ها را در دستور کار دارد.

وی ادامه داد: در نشستی که با حضور مدیران و کارشناسان شرکت برق منطقه‌ای یزد و متخصصین شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه ساخت پهپاد ها برگزار شد،‌ ابتدا در خصوص کاربردهای پهپاد ها در صنعت برق کشور گفتگو شده و کاهش هزینه و زمان بازدید و افزایش دقت و کیفیت سرویس و نگهداری تجهیزات صنعت برق به‌عنوان مزایای استفاده از این دستگاه عنوان شد.

زارع‌شاهی افزود: در ادامه این نشست نیز کارشناسان و پیمانکاران شرکت برق منطقه‌ای یزد ضمن بیان چالش‌های این حوزه، به ارائه نظرات و پیشنهادهای خود برای استفاده بهتر از پهپاد ها در شرکت پرداخته و مقرر شد این چالش‌ها با هم‌اندیشی فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان، مرتفع شود.

گفتنی است اطلاعات تکمیلی در خصوص استفاده از پهپاد ها به‌منظور پایش خطوط انتقال و فوق توزیع و کاهش سرقت از خطوط شرکت، اطلاع‌رسانی خواهد شد.