تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

کاهش مصرف انرژی با به‌سازی اتاق فرمان پست ۱۳۲ کیلوولت هرات برق منطقه‌ای یزد

کاهش مصرف انرژی با به‌سازی اتاق فرمان پست ۱۳۲ کیلوولت هرات برق منطقه‌ای یزد
مدیر امورانتقال شرکت برق منطقه‌ای یزد از اجرای پروژه به‌سازی اتاق فرمان پست ۱۳۲ به 20 کیلوولت هرات در راستای کاهش مصرف انرژی در این ساختمان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، محمدصالح دشتی هدف از اجرای این پروژه را صرفه‌جویی در مصرف انرژی بیان کرد و افزود: پس از تجربه موفق جداسازی اتاق فرمان پست ۴۰۰ کیلوولت یزد یک، اجرای این طرح، متناسب با ساختار و تجهیزات اتاق فرمان پست هرات و با هزینه حدود ۸۰۰ میلیون ریال، در مدت ۱۰ روز اجرا شد.

علی فلاحتی رییس اداره بهره برداری ناحیه ۳ شرکت نیز خاطرنشان کرد: با توجه به مساحت اتاق فرمان پست ۱۳۲ به ۲۰ کیلوولت هرات و پس از تجربه اجرایی در پست یزد یک، به‌سازی و جدا شدن بخشی از اتاق فرمان با هدف کاهش اتلاف انرژی اجرا شده و قسمت مورد نیاز بهره‌برداران، با استفاده از شیشه و ورق عایق پلی‌کربنات از سایر قسمت‌ها جدا شد.

وی ادامه داد: در این فرآیند، حجم مورد نیاز برای ایجاد دمای آسایش به کمتر از یک چهارم کاهش پیدا کرد که پیش‌بینی می‌شود به تناسب این میزان، مصرف انرژی نیز کاهش پیدا کند.

فلاحتی همچنین خاطرنشان کرد: در این پروژه سعی شد تا ضمن استفاده از نکات قابل توجه در تجربه نخست، رفع ایرادات و تقویت نقاط قوت، فضایی مناسب نیز برای بهره‌برداران پست مذکور ایجاد شود.