تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

لزوم مدیریت مصرف و تقاضا در پیک‌بار تابستان سال ۹۷

لزوم مدیریت مصرف و تقاضا در پیک‌بار تابستان سال ۹۷
معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر در همایش بسیج دانش‌بنیان در یزد:لزوم مدیریت مصرف و تقاضا در پیک‌بار تابستان سال 97

 

معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر در همایش بسیج دانش‌بنیان در یزد بر لزوم مدیریت مصرف و تقاضا در تابستان سال ۹۷ تاکید کرد.

سید زمان حسینی معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر در همایش بسیج دانش‌بنیان در یزد با اشاره به رشد ۶ درصدی مصرف انرژی در کشور، افزود: با توجه به این‌که برق با زندگی مردم تنیده شده و یک موضوع امنیتی در کشورها محسوب می‌شود و مصرف انرژی در کشور ما ۳ تا ۴ برابر مصرف کشورهای دنیا است مردم برای مدیریت مصرف و تقاضا در پیک‌بار تابستان سال ۹۷ تلاش کنند.

وی ظرفیت نصب‌شده نیروگاه‌ها قبل از انقلاب را ۷ هزار مگاوات و هم‌اکنون ۷۸ هزار مگاوات بیان و تصریح کرد: همچنین در بخش برق تا ۹۰ درصد وابستگی داشتیم که اکنون بیش از ۹۵ درصد به خودکفایی رسیده‌ایم.

مهندس حسینی حل مسائل شبکه را یکی از اهداف استراتژیک مدیریت مصرف و تقاضا دانست و تصریح کرد: کاستن از مشکلات شبکه برق از طریق کاهش تقاضا موجب افزایش قابلیت اطمینان شبکه در کوتاه‌مدت و بلندمدت و عدم نیاز به گسترش شبکه می‌شود.

وی حل مسائل زیست‌محیطی و حل مسائل بازار برق از دیگر اهداف استراتژیک مدیریت مصرف و تقاضا برشمرد.

معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف، خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۸۸ به بعد با افزایش بار سرمایشی پیک‌بار مصرف از شب به روز انتقال یافت.

وی افزایش قیمت، اطلاع‌رسانی، جایگزینی تکنولوژی و مکانیزم­های بازار را از نمونه‌های اجراشده تجربه‌های جهانی دانست که در برخی از موارد منجر به موفقیت ۲۰ درصدی در مدیریت مصرف‌شده است.