تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

برنامه­ ریزی برای عبور از تنگناهای پیک ۱۳۹۹

برنامه­ ریزی برای عبور از تنگناهای پیک ۱۳۹۹
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد خبر داد؛ برنامه­ ریزی برای عبور از تنگناهای پیک 1399

نشست بررسی تنگناهای بهره‌برداری شبکه با حضور مدیران عامل شرکت­های برق منطقه‌ای یزد و توزیع نیروی برق استان باهدف عبور از پیک‌بار سال ۱۳۹۹ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، در این نشست که با حضور مدیران عامل شرکت­های برق منطقه‌ای یزد و توزیع نیروی برق استان و معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای یزد و ارتباط ویدئو کنفرانس با مدیران شرکت توانیر برگزار شد؛ تنگناها و چالش‌های مهم بهره‌برداری شبکه مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

محمدحسن صباغزادگان ضمن بیان ضرورت همکاری و همدلی برای عبور موفقیت‌آمیز از پیک بار ۱۳۹۹؛ با اشاره به اهمیت پست شهرک فولاد، گفت: در این پست دو بخش ۲۳۰ به ۶۳ و ۶۳ به ۲۰ کیلوولتی در نظر گرفته‌شده که بخش ۶۳ به ۲۰ آن از پیک ۹۸ وارد مدار شده و بخش ۲۳۰ به ۶۳ کیلوولتی آن با پیشرفت ۹۴ درصدی در حال اتمام است و امیدواریم در بهمن‌ماه سال جاری به بهره‌برداری رسیده و مشکلات منطقه را حل نماید.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد پست مهریز را پست شعاعی منطقه دانست و افزود: پست یزدمهر تا قبل از زمان پیک، وارد مدار بهره‌برداری می‌شود و با همکاری شرکت توزیع نیروی برق و احداث شبکه‌های موردنیاز این پست و پست سریزد تا قبل از پیک سال ۹۹ به‌صورت پست سیار در مدار بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: مشکلات مربوط به پست‌های رستاق، بهاباد، مزرعه کلانتر و سریزد به خاطر بالا بودن بار پست جهان‌آباد است و این پست به‌صورت ویژه موردتوجه شرکت‌های برق منطقه‌ای یزد و توزیع نیروی برق استان قرار دارد و اقدامات لازم جهت کاهش بار این پست صورت گرفته است.

در ادامه‌ی این نشست؛ تجهیزات شبکه‌‌های انتقال و فوق‌توزیع برق منطقه‌ای یزد ازجمله تعداد خطوط، مجموع ظرفیت و متوسط عمر ایستگاه‌های پست انتقال و فوق‌توزیع منطقه، تعداد خطوط، طول خطوط و همچنین حداکثر نیاز مصرف برق و تولید در پیک هم‌زمان و غیر هم‌زمان منطقه در سال ۹۷ بررسی شد و ضمن مقایسه با سال ۹۸، پیش‌بینی‌های لازم برای سال ۹۹ صورت پذیرفت.

در ادامه‌ی این نشست، وضعیت پروژه‌های اولویت‌دار «اصلاح و بهینه‌سازی تاسیسات انتقال و فوق‌توزیع» جهت پیک سال ۹۹ موردبررسی و تبادل‌نظر قرار گرفت و روند پیشرفت این پروژه‌ها تبیین شد.