تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد: لزوم فرهنگ­سازی در رابطه با مدیریت مصرف

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد: لزوم فرهنگ­سازی در رابطه با مدیریت مصرف
نشست صمیمانه مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد و مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد در این جلسه که با حضور محمدحسن صباغزادگان مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد و حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد برگزار شد؛ زمینه‌های همکاری مشترک شرکت برق منطقه‌ای یزد و سازمان تبلیغات اسلامی استان بررسی گردید.

محمدحسن صباغ زادگان در این نشست اظهارداشت: مباحث فرهنگ سازی در رابطه با صرفه‌جویی سخت‌تر از اجرای مباحث مدیریت مصرف است و مباحث فرهنگی برای مصرف بهینه‌ی انرژی جای کار بسیار دارد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد، وضعیت برق کل کشور را به‌صورت یک شبکه‌ی به‌هم‌پیوسته و مرتبط دانست و اظهار داشت: در طول سال ۲۰۰ ساعت برای تامین اوج مصرف برق مشکل داریم و این میزان جهت احداث نیروگاه جدید به‌صرفه نبوده و هرساله برای رفع مشکل این ساعات تدابیری اندیشیده می‌شود.

صباغزادگان استان یزد را استانی صنعتی دانست که ۷۵ درصد مصرف برق در استان به بخش صنعت مربوط است و خاطرنشان کرد: ۱۰ درصد مصرف برق استان نیز به بخش کشاورزی اختصاص دارد و می‌توان با افتخار اعلام کرد ۸۵ درصد مصرف انرژی الکتریکی در استان صرف تولید، ایجاد اشتغال و به حرکت درآوردن چرخ صنعت می‌گردد و این موضوع سبب سنگین‌تر شدن مسئولیت ما جهت تلاش برای کاهش میزان قطعی برق در استان شده تا صنایع استان به مشکل بر نخورند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر شبکه برق استان یزد از پایدارترین شبکه‌های برق کشور است، افزود: علاوه بر نیروگاه‌های گازی تولید برق، تعداد ۵ نیروگاه تجدیدپذیرخورشیدی نیز در این استان فعالیت می‌کنند که پاک بودن و کاهش تلفات را می‌توان از مزیت‌های آن است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای یزد همچنین دعوت از مردم جهت اصلاح مصرف و صرفه‌جویی در مصرف انرژی را از مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد درخواست کرد و گفت: شبکه‌ی بزرگ برق و نیروگاه‌های انرژی در استان یزد در حال حاضر به‌گونه‌ای عمل کرده‌اند که مشکلی به‌عنوان مشکل برق نداشته باشیم، اما باید بدانیم نبود این مشکلات به خاطر هزینه‌ی دولت است و هر چه بتوانیم در مصرف برق صرفه‌جویی کنیم در واقع یک ثروت ملی را برای خود و آیندگان حفظ کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام نجیمی در ادامه ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های کارکنان شرکت برق منطقه‌ای یزد گفت: همگی باید دست‌به‌دست هم دهیم و از ظرفیت‌های یکدیگر برای استفاده صحیح از نعمات الهی، بیشترین بهره‌برداری را داشته باشیم و لذا باید متناسب با زیرساخت‌های موجود، با انجام بررسی‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت کارشناسان این حوزه، برنامه‌ریزی‌های لازم جهت اجرای برنامه‌های مشترک صورت گیرد.

وی استفاده از ظرفیت جلسات مذهبی، هیئت‌های مذهبی، مدیران هیئت‌ها، سخنرانان، خطبا و روحانیون را جهت فرهنگ‌سازی در زمینه‌ی مصرف برق پیشنهاد داده و گفت: در بسیاری از جلسات مذهبی، افراد صاحب اعتبار جامعه حضورداشته و می‌توانند موج سازنده‌ای را در جامعه ایجاد نمایند.

تلفیق معارف اهل‌بیت با نیازهای جامعه، استفاده از فضای مجازی و انجام تبلیغات، اهدای هدایا و کتب مربوطه در جلسات مذهبی و استفاده از تولیدات محصولات فرهنگی، از دیگر موارد مطرح‌شده توسط مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد در راستای اصلاح شیوه‌ی مصرف و بهبود مدیریت مصرف بود.