تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

برگزاری نشست ویدئو کنفرانسی کارگروه کاهش پیک بار استان یزد با حضور معاون وزیر

برگزاری نشست ویدئو کنفرانسی کارگروه کاهش پیک بار استان یزد با حضور معاون وزیر
نشست کارگروه کاهش پیک بار استان یزد، به‌صورت ویدیو کنفرانس با حضور معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت توانیر  و جمعی از مدیران ارشد صنعت برق برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، این نشست با حضور همایون حائری معاون وزیر نیرو، محمدحسن متولی‌زاده مدیرعامل شرکت توانیر، محسن طرزطلب مدیر عامل شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی، داود فرخزاد مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه، مدیران عامل برق‌های منطقه‌ای یزد، خراسان و غرب و مدیران عامل شرکت­‌های تولید و توزیع نیروی برق استان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

معاون وزیر نیرو با تاکید بر لزوم آمادگی کامل نیروگاه‌ها و شبکه‌های انتقال، فوق‌توزیع و توزیع؛ استفاده بیشتر از انرژی خورشیدی در منطقه را خاطرنشان کرد و سال پیش رو را سالی سخت برای صنعت برق کشور دانست.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد ضمن معرفی اجمالی شبکه برق استان، گزارشی از وضعیت صنعت برق استان، آمار مشترکین و روند بار و تولید چند سال اخیر را ارائه کرد.

وی استان یزد را استانی صنعتی برشمرد و افزود: خوشبختانه حدود ۷۵ درصد بار استان بار صنعتی بوده و این موضوع نشان از بار مولد در استان دارد.

دکتر اسدی افزود: در سال ۹۸ پیک بار استان به میزان ۱۶۶۸ مگاوات اتفاق افتاد و بر اساس تحلیل‌های جلسات پیک بار، این عدد برای سال جاری به میزان ۱۸۳۵ مگاوات پیش‌بینی می‌شود.

مدیرعامل برق منطقه‌ای یزد همچنین با اشاره به جلسات کمیته بهبود بهره‌برداری، کاهش پیک بار و جلسات برگزار شده با نیروگاه‌های استان؛ افزود: با مشارکت و تلاش شرکت تولید، شرکت مدیریت تولید و نیروگاه‌های خصوصی، همه واحدهای نیروگاهی استان برای پیک بار آماده خواهند بود و همچنین با اقدامات شرکت توزیع در سرویس و نگهداری شبکه‌های توزیع، آمادگی خوبی برای مدیریت پیک بار وجود دارد.

اسدی ضمن بیان چالش اپیدمی کرونا، اقدامات انجام شده برای پیشبرد پروژه‌های پیک بار، سرویس‌های پیشگیرانه و آمادگی‌های لازم برای بهره‌برداری از شبکه‌ها در اوج بار را بر‌شمرد و خاطر نشان کرد: پروژه‌ها با وجود شرایط شیوع بیماری کرونا و مشکلات نقدینگی به طور عمده پیش رفته و در مدار بهره‌برداری قرار گرفته‌اند.

اسدی در ادامه برخی از چالش‌ها و مشکلات صنعت برق استان را برشمرد و ابراز امیدواری کرد با همکاری مسئولین، این مشکلات و چالش ها به حداقل برسد.

در ادامه این نشست نیز سایر شرکت‌های برق منطقه‌ای حاضر در کنفرانس به ارائه گزارش اقدامات انجام شده جهت عبور از پیک بار پیش رو پرداختند.