تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

ترمیم خط آسیب دیده یزد یک- منتظر قائم

ترمیم خط آسیب دیده یزد یک- منتظر قائم
خط آسیب دیده کابلی 63 کیلولت یزد یک- منتظر قائم طی دو مرحله ترمیم و رفع عیب شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، حمید اسدی‌پور رئیس گروه نظارت بر تعمیرات خط این شرکت، با اعلام خبر خارج شدن خط ۶۳ کیلوولت یزد یک- منتظر قائم از مدار، اظهار داشت: این خط که با عملکرد خودکار رله‌های حفاظتی از مدار خارج شد، از دو بخش هوایی و زمینی تشکیل شده که با توجه به وجود بخش کابلی و بر اساس دستورالعمل‌ ثابت بهره‌برداری، بررسی احتمالی معایب بخش کابلی خط در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: همزمان با بررسی مسیر خط کابلی و تجهیزات مرتبط با آن، بازدید از خط هوایی نیز به طور همزمان انجام و عدم وجود مشکل بر روی خط هوایی محرز شد و عیب‌یابی بخش کابلی در دستور کار قرار گرفت.

اسدی‌پور در تشریح اقدامات صورت گرفته جهت عیب‌یابی بخش کابلی خاطرنشان کرد: پس از بررسی و عیب‌یابی، محل عیب بر روی کابل در میدان مهدیه ورودی بلوار امام جعفر صادق (ع) تشخیص داده شد و پس از حفاری، رفع عیب با نصب مفصل جدید انجام شد و پس از اجرای تست‌های لازم، این خط کمتر از ۷۲ ساعت آماده برقداری گردید.

وی تصریح کرد: پس از یک ساعت برق‌داری، خط مذکور مجددا با عملکرد خودکار رله‌های حفاظتی از مدار خارج شد. پس از عیب‌یابی مجدد، محل عیب جدید با فاصله ۱۴ متری از محل قبلی تشخیص داده شد که با تعویض کابل معیوب به طول ۶۰ متر با نصب دو مفصل جدید و انجام تست‌های ولتاژی لازم، این خط پس از گذشت ۴ روز برقدار شد.

گفتنی است، عیب‌یابی‌های انجام شده با استفاده از توان فنی همکاران نگهداری و تعمیرات و دفتر فنی انتقال شرکت انجام شده و اجرای تعمیرات، با استفاده از ظرفیت شرکت پیمانکار صورت گرفته است.