تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

برگزاری نشست هفتگی ستاد کاهش پیک بار استان

برگزاری نشست هفتگی ستاد کاهش پیک بار استان
نشست هفتگی ستاد کاهش پیک بار استان یزد با حضور اعضای این ستاد به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، مدیرعامل این شرکت در ابتدای نشست به موضوع کاهش سقف پیک بار شرکت اشاره و عنوان کرد: با توجه به وضعیت شبکه، برای جلوگیری از خاموشی به مردم همکاری زیاد مشترکین برق‌های منطقه‌ای برای گذر از پیک بار تابستان را می‌طلبد.

ابوالفضل اسدی با اشاره به شرایط کنونی، افزود: به‌کارگیری تمام تمهیدات لازم برای کاهش و قطع بار ساختمان­های شرکت بعد از ساعات اداری بسیار ضروری است.

احمد کردستانی، معاون برنامه‌ریزی شرکت نیز با اشاره به افزایش میزان ابتلا به کرونا و لزوم رعایت فواصل اجتماعی مناسب در جلسات افزود: با توجه به شرایط کنونی تلاش می‌کنیم تا تعداد و زمان جلسات هفتگی کاهش یابد و به صورت غیرحضوری برگزار شود.

در ادامه این نشست فاطمه زارع رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت برق منطقه‌‌ای یزد ضمن ارائه گزارش از مصوبات اجرا شده در یک هفته گذشته، از عقد قرارداد شرکت توزیع نیروی برق استان با بخش خصوصی جهت استفاده از ظرفیت استارت آپ‌ها و برنامه‌ریزی برای اجرایی شدن آن خبر داد.

وی با اشاره به برگزاری دو جلسه هماهنگی دفاتر روابط عمومی شرکت‌های برق منطقه‌‌ای یزد و توزیع نیروی برق استان افزود: تلاش بر این است که از ظرفیت رسانه‌های استان استفاده بهتری شده و مشارکت مردم و صنایع به طرق مختلف جلب شود.

پایش و کنترل بار ادارات از طریق کنتور‌های فهام نیز از جمله اقدامات انجام شده بود که فاطمه زارع به آن اشاره کرد و افزود: همچنان کنترل و ارسال اخطار برای ادارات استان در حال انجام است و خوشبختانه ادارات نیز در حال همکاری و کاهش بار هستند و نصب کنتور‌های فهام اثربخشی خوبی داشته است.

وی در ادامه خلاصه‌‌ای از اقدامات انجام شده برای جلب همکاری مشترکین صنعتی در طرح‌های مدیریت بار ارائه کرد و گفت: مذاکره برای مشارکت در کاهش میزان بار در ساعات پیک، ‌اخطار به مشترکین متجاوز از دیماند، مشاوره تلفنی و مبادله تفاهم‌نامه مشارکت در طرح‌های ذخیره عملیاتی با صنایع استان، از جمله این اقدامات است.

رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت برق منطقه‌‌ای یزد تصریح کرد: کاهش سقف پیک بار استان نسبت به اعلام جداول اولیه مصرف، سخت بودن رعایت محدوده سقف پیک بار با توجه به در اختیار نبودن اکثر مشترکین در طرح‌های ذخیره عملیاتی و همچنین درخواست کاهش همکاری برخی از صنایع در ساعات اوج بار با توجه به وضعیت اقتصادی؛ از جمله چالش‌های جلب مشارکت مشترکین در رعایت سقف پیک بار می­باشد.

در ادامه این جلسه نیز گزارشی از وضعیت پیک بار استان از نظر دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان توسط محمد فراتی مدیر دیسپاچینگ و فوریت‌های شرکت توزیع برق یزد ارائه شد.

فراتی با مقایسه وضعیت پیک بار شبکه برق کشور افزود: میزان رشد مصرف در پیک کشوری در ۱۹ تیر با ۶٫۸ درصد رشد به بالاترین میزان خود رسید.

وی در ادامه پیک مدیریت شده برای شرکت توزیع نیروی برق استان را در ۳۱ خرداد ماه و به میزان ۹۶۳ مگاوات عنوان کرد.

رضا رضی رئیس اداره بهره‌برداری AOC برق منطقه‌ای یزد نیز گزارشی از وضعیت شبکه، نمودار بار استان، مدیریت مصرف استان و رعایت پیک روزانه شرکت برق منطقه‌ای یزد ارائه کرد.

وی رشد پیک استان را با ۸٫۵ درصد رشد و در ۳۱ خرداد با ۱۷۱۶ مگاوات عنوان و بیان کرد: سقف محدودیت تعیین شده برای پیک بار از ۶۱۶ مگاوات در هفته گذشته به ۵۴۰ مگاوات کاهش یافته است.