تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

بهره‌برداری از پروژه‌های پیک بار شهرستان مهریز

بهره‌برداری از پروژه‌های پیک بار شهرستان مهریز
همزمان با پیک بار تابستان ۹۹ صورت گرفت: بهره‌برداری از پروژه‌های پیک بار شهرستان مهریز

خطوط ۶۳ کیلوولت یزدمهر – مهرگان و مهرگان- سریزد احداث و پست سیار۶۳  به۲۰  کیلوولت سریزد مهریز از طریق اتصال به این خطوط برق‌دار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، سید مهدی جعفری مجری خط این پروژه با اعلام خبر فوق افزود: با توجه به شرایط خاص منطقه، این خطوط جمعا به طول ۲۹ کیلومتر توسط شرکت برق منطقه‌‌ای یزد احداث و با اتصال به خط یزدمهر برق‌دار شد.

وی ادامه داد: بخشی از این خطوط با برج‌های طرح جدید مخصوص شرایط آب و هوایی منطقه متوسط استان یزد اجرا شده که استفاده از این برج‌ها باعث صرفه جویی به میزان ۳۰ تن در آهن آلات مورد نیاز شده است.

مهندس جعفری همچنین با اشاره به برق‌دار شدن پست سیار۶۳  به۲۰ کیلوولت سریزد مهریز به عنوان دیگر پروژه‌های اجرا شده در این شهرستان، تصریح کرد: آماده­‌سازی زیر ساخت و اجرای سیستم زمین محل نصب این پست توسط معاونت طرح و توسعه و حمل، برقراری اتصالات و تست و راه اندازی پست توسط معاونت بهره برداری شرکت برق منطقه‌‌ای یزد در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: این پست با هماهنگی شرکت توزیع نیروی برق استان به گونه‌ای جانمایی شده که خروجی‌های ۲۰ کیلوولت به سهولت قابل اجرا و بهره برداری باشند و برای پست دائم در دست احداث سریزد نیز کمترین تغییرات نیاز باشد.

مجری خط این پروژه پاسخگویی به نیاز مشترکین منطقه به­‌ویژه شهرک سنگ مهریز، کاهش بار پست ۶۳  به۲۰ کیلوولت و خط ۶۳ کیلوولت موجود مهریز، کاهش تلفات شبکه و گذر موفق از پیک بار سال ۹۹ را از اهداف اجرای این پروژه‌ها عنوان کرد و افزود: این پروژه‌ها با وجود سختی کار در شرایط کرونا در مدت زمان کمتر از ۵ ماه احداث و به بهره برداری رسیده است.

گفتنی است این سه پروژه در مجموع با اعتبار ۱۵۵ میلیارد ریال اجرا شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.