تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

افتتاح ۱۳  پروژه بزرگ صنعت برق یزد با حضور وزیر نیرو

افتتاح ۱۳  پروژه بزرگ صنعت برق یزد با حضور وزیر نیرو
در نوزدهمین هفته از پویش # هرهفته- الف- ب- ایران؛ افتتاح 13  پروژه بزرگ صنعت برق یزد با حضور وزیر نیرو

سیزده پروژه صنعت برق استان یزد در نوزدهمین هفته از پویش # هر هفته- الف- ب- ایران با حضور وزیر نیرو به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، این پروژه‌ها شامل پست ۲۳۰ به ۶۳ کیلوولت خضرآباد در شهرستان اشکذر و پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت سرو در شهرستان اردکان با مجموع سرمایه گذاری ۵۲٫۱ میلیارد تومان است که از محل منابع داخلی، بودجه عمومی و بخش خصوصی احداث شده اند.

همچنین توسعه دو بی‌خط ۶۳ در پست امام‌زاده و تکمیل دو بی ‌ورودی موجود با سرمایه‌گذاری ۶٫۳۷ میلیارد تومان و خط ۶۳ کیلوولت سرو- امامزاده، خط ۶۳ دومداره تغذیه پست سریزد و پست ۶۳ به ۲۰ سیار مربوطه و خطوط ۶۳ کیلوولت اتصال به پست مهرگان با اعتبار ۲۴٫۵ میلیارد تومان و با هدف تغذیه ایستگاه امامزاده، کاهش تلفات شبکه، تغذیه پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت سریزد، تغذیه ایستگاه یزد مهر، تامین برق متقاضیان جدید و افزایش پایداری شبکه برق شهرستان مهریز اجرایی می‌شود.

در سفر وزیر نیرو به استان یزد همچنین نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی دیوان (چاهک) و نیروگاه خورشیدی ۵ مگاواتی شمس (نیر) و با هدف کاهش تلفات شبکه، جبران افت ولتاژ در نقطه انتهای شبکه، با مجموع تولید سالانه ۳۱٫۲ میلیون کیلووات انرژی پاک، صرفه جویی سالانه ۸٫۷۷ میلیون متر مکعب سوخت فسیلی، کاهش انتشار گاز‌های آلاینده به میزان ۲۱٫۵ هزار تن در سال و صرفه جویی در مصرف آب به میزان ۶٫۹۸ میلیون لیتر در سال به بهره برداری می‌رسد.

افتتاح فیبر نوری یزد ۱- مهرگان به طول ۳۰ کیلومتر روی خط ۴۰۰ یزد ۱- نخلستان با اعتبار ۱٫۱ میلیارد تومان، توسعه دو بی‌خط ۶۳ در پست ۴۰۰ سرو برای اتصال به پست امامزاده با اعتبار ۶٫۱ میلیارد تومان، نیروگاه مقیاس کوچک طراح بهینه کیان با ظرفیت ۸ مگاوات و نیروگاه مقیاس کوچک تدبیر نیرو با تولید ۶ مگاوات نیز از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در این سفر است.

گفتنی است مجموع اعتبار پروژه‌های قابل بهره برداری در سفر رضا اردکانیان به یزد، بیش از ۲۸۳ میلیارد تومان خواهد بود.