تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

واگذاری بهره‌برداری تجهیزات تله‌متری به دیسپاچینگ منطقه یزد برای اولین بار در کشور

واگذاری بهره‌برداری تجهیزات تله‌متری به دیسپاچینگ منطقه یزد برای اولین بار در کشور
توسط شرکت مدیریت شبکه برق ایران صورت گرفت؛ واگذاری بهره‌برداری تجهیزات تله‌متری به دیسپاچینگ منطقه یزد برای اولین بار در کشور

برای اولین بار در کشور بهره‌برداری از تجهیزات تله‌متری پروژه مرکز جدید دیسپاچینگ ملی توسط شرکت مدیریت شبکه برق ایران به دیسپاچینگ منطقه یزد واگذار شد.


به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، در نشستی که به صورت ویدیوکنفرانس میان شرکت‌های مدیریت شبکه برق ایران و برق منطقه‌‌ای یزد برگزار شد؛ ضمن قدردانی از همکاری‌های دیسپاچینگ منطقه یزد در تکمیل نصب و راه اندازی تجهیزات تله‌متری (تجهیزات ارسال اطلاعات و کنترل از راه دور) پروژه مرکز جدید دیسپاچینگ ملی، تعمیر و نگهداری این تجهیزات را به دیسپاچینگ مرکز یزد واگذار شد.
در این جلسه سید عباس حسینی سرپرست امور دیسپاچینگ و مخابرات شرکت برق منطقه‌‌ای یزد ضمن تاکید بر همکاری و تعامل بیش از پیش، وحدت رویه و انضباط کاری در بخش شبکه اسکادا؛ تلاش در جهت افزایش شاخص‌های رویت‌پذیری، بهبود کیفیت اطلاعات و تسریع در رفع مشکلات و چالش‌ها را خواستار شد.
هاشم حیدری مسئول گروه اسکادا و تله متری شرکت برق منطقه‌‌ای یزد نیز در توضیح پروتکل کانورتر که بیشترین بخش تجهیزات یاد شده را شامل می شود، بیان کرد: پروتکل کانورتر‌ها وظیفه تغییر پروتکل را بر عهده داشته و خروجی پروتکل پایانه‌های راه دور را به پروتکل مورد نظر تبدیل کرده و مرکز جدید دیسپاچینگ ملی بر اساس آن اطلاعات ایستگاه‌ها را دریافت می‌کند.
وی ادامه داد: یکسان‌سازی فرمت مستندات با فرمت مورد تایید مدیریت شبکه برق ایران برای اعمال تغییرات و توسعه ایستگاه‌ها از مزایای این پروژه بود که به منظور ایجاد وحدت رویه و تسریع در انجام امور مرتبط با نگهداری تجهیزات تله متری شرکت برق منطقه‌‌ای یزد اجرا شده است.
مسئول گروه اسکادا و تله متری شرکت برق منطقه‌‌ای یزد همچنین بیان کرد: دیسپاچینگ منطقه یزد، اولین دیسپاچینگ منطقه‌‌ای است که واگذاری تجهیزات تله متری پروژه مرکز جدید دیسپاچینگ ملی به آن انجام می‌شود و این موضوع نشان از توانمندی و تخصص بالای کارشناسان فنی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد است.