تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

صرفه‌جویی ۹ درصدی انرژی مصرف داخلی پست‌های شبکه فوق‌توزیع و انتقال برق منطقه‌ای یزد نسبت به سال گذشته

صرفه‌جویی ۹ درصدی انرژی مصرف داخلی پست‌های شبکه فوق‌توزیع و انتقال برق منطقه‌ای یزد نسبت به سال گذشته
رئیس اداره بهره‌برداری ناحیه دو شرکت برق منطقه‌‌ای یزد از صرفه‌جویی ۹ درصدی انرژی مصرف داخلی پست‌ها در ۱۰ ماهه نخست سال ۹۹ به نسبت مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، محمد یعقوبی با اشاره به ارقام استخراج شده از دفتر بازار برق شرکت عنوان کرد: انجام برخی اقدامات مدیریتی در سال جاری باعث کاهش و صرفه‌جویی حدود ۹ درصدی انرژی مصرف داخلی پست‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل شده است.

وی در تشریح برخی از اقدامات انجام‌شده در راستای کاهش مصرف انرژی نسبت به سال گذشته، علاوه بر اصلاح و بهینه‌سازی درب و پنجره برخی ساختمان‌ها (دوجداره نمودن) و روشنایی‌ها (لامپ‌های کم مصرف) و سیستم‌های سرمایش، اطلاع‌رسانی و ترغیب همکاران به کاهش مصرف با پیام‌رسانی به همکاران بهره‌بردار در شبکه‌های اجتماعی بر مبنای ارائه شیوه‌های مدیریت انرژی مصرف داخلی پست توسط همکاران و ارسال پیامک انبوه به آن‌ها به صورت هفتگی، را نام برد.

یعقوبی خاطرنشان کرد: به حداقل رساندن روشنایی محوطه پست‌ها، استفاده بهینه از سیستم‌های سرمایش و گرمایش در هر شیفت‌کاری، تنظیم دمای آسایش بهینه ساختمان‌ها، بستن منافذ و درب و پنجره‌های اتاق فرمان، کاهش روشنایی اتاق فرمان پست‌ها و استفاده از نور طبیعی روز، نیز از دیگر اقدامات انجام شده برای کاهش انرژی مصرف داخلی پست‌ها است.

رئیس اداره بهره‌برداری ناحیه دو شرکت برق منطقه‌‌ای یزد همچنین افزود: افزایش دقت اندازه‌گیری انرژی مصرف داخلی پست‌ها با ایجاد امکان تفکیک مصارف انرژی داخل پست از یکدیگر (مصارف با قابلیت مدیریت بهره‌بردار پست از غیر آن) مثل روشنایی، سرمایش و گرمایش از مصرف انرژی فن ترانس‌ها و دیگر مصارف تجهیزات پست، می‌تواند رصد بهتر میزان مدیریت انرژی مصرف داخلی پست‌ها را به دنبال داشته باشد.