تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

جلسه هم‌اندیشی با موضوع انرژی‌های تجدیدپذیر با حضور نماینده سانا

جلسه هم‌اندیشی با موضوع انرژی‌های تجدیدپذیر با حضور نماینده سانا
جلسه هم‌اندیشی انرژی‌های تجدیدپذیر با حضور نماینده سانا در شرکت برق منطقه‌ای یزد برگزار شد.

جلسه هم‌اندیشی انرژی‌های تجدیدپذیر با موضوع «امکان‌سنجی اجرای پروژه‌های پمپ حرارتی زمین گرمایی در استان یزد» با حضور مدیر دفتر زمین‌گرمایی سازمان انرژی‌های نو ایران (سانا) و هیئت همراه و جمعی از کارشناسان و مدیران شرکت برق منطقه‌ای یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، در این نشست که باهدف هم‌اندیشی در خصوص اجرای یک سیستم سرمایشی گرمایشی پمپ حرارتی زمین‌گرمایی در یک ساختمان نمونه در یزد برگزار شد، مباحثی نظیر کلیات موضوع پمپ حرارتی، نمونه‌های اجراشده در کشور، تجهیزات به‌کار رفته، مباحث اقتصادی در بازگشت سرمایه و بررسی ساخت‌گاه‌های پیشنهادی شرکت برق منطقه‌ای یزد و سازمان انرژی‌های‌نو مطرح شد.

همچنین در این جلسه مقرر شد، یک نمونه پمپ حرارتی به‌منظور استفاده از انرژی‌های زمین‌گرمایی برای تاسیسات ساختمان در یزد اجرا شود.

پیش از این نیز در مردادماه سال ۹۳، مدیرعامل و مدیران سازمان انرژی‌های نو به استان یزد سفر کرده بودند که طی جلساتی این طرح پیشنهادشده بود.

شایان‌ذکر است، با توجه به ناچیز بودن تغییرات دما در عمق ‎۳ الی ‎۴ متری زمین، زمین منبع خوبی برای تامین سرمایش و گرمایش ساختمان‌ها بوده و پمپ حرارتی زمین‌گرمایی نسبت به سیستم‌های متداول سرمایش و گرمایش نظیر کولرهای گازی، مصرف انرژی کمتری دارد.

نظرها

هیچ نظری موجود نیست

نظر خود را بنویسید



نام:


دیدگاه شما: