با فرارسیدن هفته مدیریت مصرف برگزار شد؛

نشست یزد روشن، همت جوان در شرکت برق منطقه ای یزد

در آستانه فرارسیدن هفته اول تیرماه به عنوان هفته مدیریت مصرف، نشست مشترکی با عنوان "یزد روشن، همت جوان" با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد، برخی از مدیران وکارشناسان شرکت برق منطقه ای یزد ونیز اعضای گروه مشاوران جوان دستگاه های مختلف استان یزد، با هدف بررسی راهکارهای ترویج فرهنگ مصرف بهینه انرژی و جلب مشارکت نسل جوان به عنوان سفیران انرژی در استان، در محل سالن همایش معاونت بهره برداری این شرکت برگزار شد.

در این نشست، احسان بالاکتفی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد، ضمن تقدیر از تلاش، همراهی و پیگیری گروه مشاورین جوان دستگاه ها دراستان در موضوعات مرتبط با مدیریت مصرف برق و انرژی، با تأکید بر اهمیت مدیریت بهینه مصرف انرژی به ویژه در ایام تابستان و پیک بار، به نقش تاثیرگذار جوانان ومشاوران جوان در ترویج فرهنگ‌ مدیرت مصرف و آگاهی‌بخشی عمومی اشاره کرد وگفت: ترویج الگوی صحیح مصرف به ‌ویژه در فصل گرم سال، نیازمند مشارکت همه اقشار جامعه ونیز بهره‌گیری از ظرفیت‌های فکری و اجرایی جوانان است.

وی با اشاره به شرایط اقلیمی استان و اهمیت مدیریت منابع انرژی، بر ضرورت نهادینه‌سازی فرهنگ مصرف صحیح برق، آب و سایر حامل‌های انرژی در جامعه تأکید کرد.

بالاکتفی با بیان اینکه جوانان نقش مهمی در انتقال پیام‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی دارند و به عنوان پیشگامان فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف تلاش می کنند ، اظهار داشت: «استفاده از ظرفیت گروه‌های مشاورجوان، رسانه‌های نوین و فضای مجازی می‌تواند تأثیر قابل توجهی در ارتقای آگاهی عمومی و اصلاح الگوی مصرف داشته باشد.

در این نشست،حسین زارعی، مدیر امور دیسپاچینگ و مخابرات شرکت برق منطقه ای یزدنیز، با تشریح اقدامات صورت گرفته در جنگ های تحمیلی دوم و رمضان برای برقراری و پایداری شبکه برق استان، به خسارت های ناشی از پرتابه های دشمن آمریکایی-صهیونی در جنگ تحمیلی رمضان برخطوط انتقال و فوق توزیع اشاره کرد و ترمیم وبازیابی شبکه در حداقل زمان با تلاش و همت گروه های اجرایی و عملیاتی این شرکت را از مهمترین مزیت های شرکت برق منطقه ای یزد برشمرد.

وی اعمال مدیریت بهینه مصرف برق و انرژی و ترویج این فرهنگ توسط مشاوران جوان دستگاه ها را گام مهمی برای پایداری و افزایش ضریب اطمینان شبکه برق عنوان کرد.

در ادامه این همایش، فاطمه زارع و امین جلیلی از متولیان حوزه مدیریت مصرف در شرکت های برق منطقه‌ای و توزیع برق یزد درخصوص مصرف بهینه برق و انرژی و نقش تاثیرگذار مشاوران جوان برای ترویج این فرهنگ توضیحاتی ارائه دادند.

اعضای گروه مشاوران جوان نیز ضمن ارائه دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود، بر اجرای برنامه‌های آموزشی، تولید محتوای رسانه‌ای، برگزاری پویش‌های مردمی و بهره‌گیری از ظرفیت مدارس، دانشگاه‌ها و تشکل‌های جوانان برای ترویج فرهنگ مدیریت مصرف تأکید کردند.

در پایان این همایش، میثاق نامه سفیران انرژی در استان یزد، توسط حاضرین امضاء شد.

در این میثاق نامه، برپیگیری اجرای دقیق برنامه های مدیریت مصرف برق و ترویج راهکارهای مدیریت مصرف در بین مدیران و کارکنان دستگاه هاو نیز استفاده از پتانسیل دستیاران جوان به عنوان بازوی اجرایی و رابط تعاملی صنعت برق با دستگاه های اجرایی تاکید شده است.

 

 

کد خبر: 3921
  تاریخ خبر : 1405/04/02