تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

صدور حکم قطعی در خصوص حریم خطوط برق به نفع شرکت برق منطقه‌ای یزد

صدور حکم قطعی در خصوص حریم خطوط برق به نفع شرکت برق منطقه‌ای یزد
مدیر دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات شرکت برق منطقه‌ای یزد، سیر دادرسی انجام‌شده در خصوص حریم خط 63 کیلوولت شمال- دروازه قرآن را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، حمید زارع با اشاره به گزارش احداث یک بنا در حریم و مجاورت خط ۶۳ کیلوولت شمال- دروازه قرآن در سال‌ ۹۸  بیان داشت: دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات شرکت در راستای اجرای تکالیف قانونی محوله، ضرورت ایجاد پایداری در شبکه انتقال و فوق توزیع و جلوگیری از بروز خاموشی‌های ناخواسته، اقدام به اخذ مجوز دادستانی و تخریب ساختمان مذکور کرد.

وی ادامه داد: علی‌رغم کاربری زراعی زمین مذکور و نبود هیچ‌گونه محدودیت زراعتی برای مالک این زمین، دعوای حقوقی مبنی بر مطالبه خسارت وارده به ملک ناشی از عبور خط ۶۳ کیلوولت شمال- دروازه قرآن از سوی وکلای مالک مطرح شد.

زارع با اشاره به ارجاع پرونده به دادگاه و انجام فرایند رسیدگی به آن توسط ۵ شعبه متفاوت دادگاه بدوی و تجدیدنظر و با ارجاع پرونده به کارشناسان مختلف افزود:‌ با توجه به دفاعیات مستدل شرکت در مراجع قضایی، با پیگیری های انجام شده توسط زهرا مشایخ کارشناس ارشد دعاوی این دفتر، حکم قطعی به نفع شرکت برق منطقه‌ای یزد صادر شد.

وی صدور آراء مذکور به نفع شرکت، انشای متمایز و برگرفته از مبانی استدلالی و بر مبنای قانون، رأی محاکم قضایی کشور و نظرات مشورتی قوه قضاییه را از شاخصه‌های دعوی مذکور عنوان کرده و این حکم را نتیجه تلاش همکاران خود در دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات عنوان کرد.

گفتنی است اقدامات انجام‌شده در این پرونده به دلیل شاخص بودن و همچنین دادنامه‌های صادره مبنی بر تائید و تحکیم ماده ۱۸ قانون سازمان برق ایران، برای بهره‌برداری قضایی در سایر شرکت‌های برق کشور، به دفتر حقوقی شرکت توانیر ارسال‌شده است.