تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

برنامه‌ریزی برای بهینه‌سازی شبکه انتقال و فوق توزیع استان یزد

برنامه‌ریزی برای بهینه‌سازی شبکه انتقال و فوق توزیع استان یزد
اولویت‌های پروژه‌های اصلاح و بهینه‌سازی شبکه انتقال و فوق‌توزیع استان یزد، با حضور مدیر کل دفتر فنی و نظارت شبکه انتقال شرکت توانیر و مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای

اولویت‌های پروژه‌های اصلاح و بهینه‌سازی شبکه انتقال و فوق‌توزیع استان یزد، با حضور مدیر کل دفتر فنی و نظارت شبکه انتقال شرکت توانیر و مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای یزد بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، محمدحسن صباغزادگان در این جلسه لزوم توجه ویژه به جذب اعتبارات بهینه‌سازی شبکه انتقال و فوق‌توزیع را یادآور شد و گفت: ضرورت تامین لوازم مورد نیاز برای بهینه‌سازی بر هیچ کس پوشیده نیست و تامین اعتبار بهینه‌سازی از نیازهای مهم صنعت برق استان است و در شرایط فعلی که قیمت تجهیزات و لوازم مورد نیاز افزایش یافته، باید برای این موضوع چاره‌ای اندیشید.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد خاطر نشان کرد: شبکه انتقال و فوق‌توزیع استان یزد وضعیت نسبتا خوبی دارد اما با توجه به اینکه استان یزد به چهار استان خراسان، اصفهان، کرمان و هرمزگان متصل است، امیدواریم با نظر مساعد به این موضوع توجه شود تا بتوانیم برای شرایط پیش‌بینی نشده در آمادگی کامل باشیم و مشکلی در زمینه تبادل انرژی در شبکه نداشته باشیم.

بهینه‌سازی دو پست ۶۳ به ۲۰ شمال و ۱۳۲به ۲۰ بافق که در سال ۱۳۵۰ برای ساخت سنگ آهن بافق احداث شده، از اقدامات موثر انجام شده در این زمینه بود که صباغزادگان به آن اشاره کرد و اظهار داشت: با تلاش همکاران، این پست بهینه‌سازی شده و در نتیجه، میزان خاموشی‌ها به میزان قابل توجهی کاهش و دقت عملکرد رله‌ها افزایش یافته است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای یزد در پایان خاطر نشان کرد: ما باید بتوانیم در شرایط تحریم، کمبود نقدینگی، رشد مصرف و… نیز به خوبی فعالیت نموده و با همدلی و همکاری یکدیگر برای صنعت برق استان و همچنین سطح کلان کشور مفید و موثر باشیم.

در ادامه هاشم علیپور مدیر کل دفتر فنی و نظارت شبکه انتقال شرکت توانیر  وضعیت اعتبارات بهینه‌سازی را نسبت به سال گذشته مناسب ارزیابی کرد و گفت: وضعیت اعتبارات بهینه‌سازی نسبت به سال گذشته در شرایط بهتری قرار دارد و اعتبار پیش‌بینی شده تا یک ماه آینده پرداخت خواهد شد.

وی افزود: شبکه برق کشور یک شبکه به هم پیوسته است و هر استان شرایط خاص خود را دارد و باید شرایط تمام شبکه را در نظر بگیریم و شبکه را در وضعیت ثبات قرار دهیم، لذا تمام تلاش خود را جهت حفظ شبکه ملی به کار می‌گیریم.

علیپور تجهیزات استان‌ها را معیاری برای تخصیص اعتبار دانست و گفت: اعتبار استان‌ها بر اساس تجهیزات و حجم تاسیسات آن‌ها تقسیم شده و این اعتبارات به گونه‌ای تقسیم می‌شود که در آینده با بحران مواجه نشویم.