تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

عملکرد معاونت بهره‌برداری برق منطقه‌ای یزد در چهار ماهه اول سال ۹۹

عملکرد معاونت بهره‌برداری برق منطقه‌ای یزد در چهار ماهه اول سال ۹۹
معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای یزد، اقدامات انجام شده در این معاونت در چهار ماهه نخست سال 99 را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، علی محمد فتح‌آبادی با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای افزایش شاخص صحت عملکرد سیستم‌های حفاظتی، گفت: در این راستا بازنگری طرح‌های حفاظتی و تعریف پروژه‌های بهینه‌سازی در پست‌های چادرملو، یزد یک و ۲۳۰ شمال و بازنگری و بروز‌رسانی تنظیمات حفاظتی بر اساس نظام‌نامه رله و حفاظت ابلاغی شرکت مدیریت شبکه برق ایران در ۴ ماهه نخست سال انجام شد.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای یزد در ادامه اقدامات مربوط به حوادث شبکه و کاهش این حوادث را تشریح کرد و افزود: بازنگری اعضای کمیته حوادث، بررسی و تست عایق مقره‌ها و انجام برنامه‌ریزی‌های لازم، برگزاری جلسات هماهنگی، ثبت و انتقال تجربیات حوادث انسانی، تدوین دستور العمل‌های اجرایی تست‌های دوره‌ای و پیشگیرانه، تدوین دستورالعمل‌های مانور دیسپاچینگی و بازنگری دستورالعمل‌های مانور کلیه پست‌ها از دیگر اقدامات این معاونت جهت پیشگیری از بروز حوادث بوده است.

وی ادامه داد: از افتخارات شرکت برق منطقه‌ای یزد،کسب رتبه نخست عملکرد صحیح رله‌های حفاظتی و شاخص عملکرد مهندسی در سال ۹۸ بر اساس ارزیابی شرکت مدیریت شبکه برق ایران بوده است.

مهندس فتح‌آبادی در ادامه مطالعات خازن‌گذاری در شبکه پست‌های فوق‌توزیع، عمرسنجی ترانسفورماتور‌ها و راکتور‌های شبکه برای اقدام به‌موقع برای تعمیرات جهت بهبود شاخص‌های بهره‌وری و قابلیت اطمینان شبکه و تدوین و اجرای روش‌های اجرایی نظام مدیریت کیفیت در بخش خرید خدمات اختصاصی معاونت بهره‌برداری را از اقدامات در حال اجرا در واحد تحت امر خود دانست.

وی  با اشاره به لزوم رعایت حریم خطوط شبکه‌های انتقال و فوق‌توزیع استان، عنوان کرد: در این راستا فعال سازی پیمانکاران نگهداری و تعمیرات برای پایش حریم خطوط، برنامه‌ریزی بازدید پهبادی از خطوط درون‌شهری و حاشیه شهر، هماهنگی با دفتر حقوقی شرکت جهت تدوین فرآیند پایش حریم و افزایش آگاهی عمومی و اطلاع رسانی در مورد رعایت حریم خطوط صورت‌گرفته است.

مطالعه و شبیه‌سازی حوادث بزرگ در شبکه و اجرای واقعی مانور‌های حوادث احتمالی نیز از دیگر اقدامات معاونت بهره‌برداری بوده است که فتح‌آبادی در این راستا به آن اشاره و عنوان کرد: مطالعات خروج ترانس‌های پست یزد یک، مطالعات خروج ترانسفورماتور پست شهید سامعی، مطالعات خروج باسبار‌های پست یزد یک، اجرای مانور جابجایی بار پست منتظر قائم و اجرای سیل بند و دیوار‌های حفاظتی در خطوط گلشن- نخلستان و سورمق- ابرکوه با هدف حصول اطمینان از آمادگی در زمان وقوع حوادث و مدیریت بحران انجام شد.

معاون بهر‌ه‌برداری شرکت برق منطقه‌ای یزد بر لزوم ارسال به موقع پیش‌بینی‌های انجام‌شده در حوزه عملیات بازار برق تاکیدکرد و افزود: برگزاری جلسات هماهنگی با صنایع بزرگ استان جهت جلب مشارکت و همکاری آن‌ها، صحت‌سنجی اطلاعات و رفع عیب کنتور‌های سنجش انرژی و مطالعات سنجش و پایش تلفات انرژی شبکه نیز از جمله اقدامات ۴ ماهه نخست سال با هدف نظارت بر ساز و کار‌های لازم در امور عملیات بازار برق بوده است.

این مقام مسئول در شرکت برق منطقه‌ای یزد تصریح کرد: با وجود مشکلات و محدودیت‌های ناشی از شیوع و انتشار بیماری کووید ۱۹ و تعطیلی برخی از کارگاه‌ها، هماهنگی‌های لازم با پیمانکاران پست‌های شهید سامعی و نخلستان جهت اجرای تعمیر ترانسفورماتور‌های این دو پست انجام شده است.

فتح‌آبادی تلاش برای ارتقای سلامت روحی و جسمی کارکنان معاونت بهره‌برداری با توسعه نظام بهداشت، ایمنی و HSE و توجه خاص به ایمنی در محیط کار را از برنامه‌های انجام‌شده در این معاونت برشمرد و استقرار مجری مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE، بازنگری آیین‌نامه ایمنی و تدوین روش اجرایی آن، هماهنگی با شرکت توزیع نیروی برق استان برای آموزش ارت نمودن فیدر‌های ۲۰ کیلوولت، بازنگری دستورالعمل های مانور پست‌ها و اجرای طرح TBM (جلسه قبل از شروع کار) را بخشی از این اقدامات دانست.

وی با اشاره به اجرای پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با کرونا در پست‌های انتقال و فوق توزیع، افزود: ،۶ مرحله ضدعفونی کلیه پست‌ها و تهیه و تحویل ماسک و لوازم بهداشتی، آموزش و فرهنگ‌سازی از طریق نصب پوستر، بنر و اطلاعیه‌ها و پایش روزانه وضعیت سلامت همکاران از طریق خود‌اظهاری و نظارت سرپرستان از دیگر اقدامات انجام شده در معاونت بهره‌برداری شرکت برق منطقه ای یزد است.

ارتقاء و توسعه فرصت‌های یادگیری فردی و سازمانی و رشد مستمر حرفه‌ای کارکنان با رویکرد مستند‌سازی و توسعه نظام مدیریت دانش و جانشین‌پروری از دیگر برنامه‌های معاونت بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای یزد است که فتح‌آبادی به آن اشاره کرده و مشارکت همکاران پیمانکار نگهداری و تعمیرات و بهره‌برداران حجمی در مدیریت دانش و ثبت پیشنهاد‌ها، برگزاری ۹۰۰۰ نفر ساعت آموزش برای کارکنان امور انتقال و آموزش کارمندان در طرح گردش شغلی به میزان ۲۰۰ نفر ساعت را از اقدامات انجام‌شده در این راستا دانست.

وی همچنین ایجاد گردش شغلی برای جلوگیری از انحصار در تخصص‌های فنی و افزایش تعامل و انگیزه کارکنان و پیگیری و اجرای آموزش‌های طرح صلاحیت حرفه‌ای پیمانکاران بهره‌برداری، نگهداری و تعمیرات را از اقدامات انجام‌شده در ۴ ماهه نخست سال دانست.

فتح‌آبادی در پایان در رابطه با تامین کالا و لوازم یدکی مورد نیاز شرکت خاطر‌نشان کرد: ظرفیت‌ها و روش‌های جدید تامین کالا و لوازم یدکی استراتژیک از جمله برج، مقره، یراق‌آلات، بوشینگ‌ها، مفصل و سر‌کابل شناسایی ‌شده و پایش مستمر لوازم‌یدکی پست‌ها و خطوط و تعامل با معاونت طرح‌و‌توسعه برای استفاده بهینه از لوازم موجود در انبار و جلوگیری از انباشت دراز مدت کالا انجام می‌گردد.