تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

بهینه سازی فونداسیون تجهیزات پست ۴۰۰ کیلوولت یزد ۲ برق منطقه‌‌ای یزد

بهینه سازی فونداسیون تجهیزات پست ۴۰۰ کیلوولت یزد ۲ برق منطقه‌‌ای یزد
بهینه سازی فونداسیون تجهیزات پست ۴۰۰ کیلوولت یزد ۲ برق منطقه‌‌ای یزد

رئیس اداره بهره برداری ناحیه ۳ امور انتقال معاونت بهره برداری شرکت برق منطقه‌‌ای یزد از اجرای مرحله دیگری از پروژه بهینه سازی فونداسیون تجهیزات محوطه پست ۴۰۰ کیلوولت یزد ۲ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد علی فلاحتی با اشاره به تهیه اسناد بازرگانی، برگزاری استعلام و تعیین پیمانکار خاطرنشان کرد: پس از این مراحل، قراردادی با هزینه بیش از ۲ میلیارد و هفتصد میلیون ریال برای مدت سه ماه منعقد شده و بهینه سازی فونداسیون تجهیزات پست ۴۰۰ کیلوولت یزد ۲ بدون کمک مشاور اجرا شد.

وی آسیب جدی فونداسیون و آرماتور مربوط به بعضی از تجهیزات را از سختی‌های پروژه مذکور در بخش‌های ۲۳۰ و ۳۳ کیلوولت پست یزد ۲ عنوان کرد و ادامه داد: این عوامل شرایط را سخت کرده و ایستایی تجهیزات برای تخریب و ترمیم را به مرحله بحرانی رسانده بود که در برخی موارد ملزم به مهار کردن تجهیز با ریسک بالا، در شرایط برقداری و اجرای اصلاحات و عملیات اجرایی لازم در سریع‌ترین زمان ممکن بودیم.

فلاحتی استفاده از نظر اساتید دانشگاهی و همکاری با دفتر تحقیقات شرکت جهت افزایش دوام و استحکام فونداسیون‌ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: با به کارگیری مصالح مناسب و طرح اختلاط و مواد افزودنی در بتن، انتظار می‌رود دوام و طول عمر بتن افزایش چشم‌گیری داشته باشد.

وی تصریح کرد: در این پروژه اطراف تمامی فونداسیون‌های بخش مربوط به قرارداد، خاک برداری شده و پس از اجرای تخریب، شستشو، آرماتور بندی، بتن ریزی و پرایمر بر روی فونداسیون‌های آسیب دیده، شن‌ریزی اطراف فونداسیون‌ها برای پیشگیری از ارتباط مستقیم خاک با فونداسیون انجام شد.

رئیس اداره بهره برداری ناحیه ۳ امور انتقال شرکت برق منطقه‌‌ای یزد با اشاره به اینکه پست ۴۰۰ کیلوولت یزد ۲ از شرایط و حساسیت ویژه‌‌ای در سطح شبکه انتقال استان و کشور برخوردار است گفت: بهینه‌سازی فونداسیون‌های پست مذکور به صورت مرحله‌‌ای و طی چند سال صورت گرفته و پیش بینی می‌شود این مرحله از عملیات بهینه سازی فونداسیون تجهیزات در پست مذکور، آخرین مرحله از این اقدام باشد.