تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

عملکرد معاونت طرح و توسعه برق منطقه‌ای یزد در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰

عملکرد معاونت طرح و توسعه برق منطقه‌ای یزد در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰
عملکرد معاونت طرح و توسعه برق منطقه‌ای یزد در شش ماهه اول سال 1400

معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای یزد، اقدامات انجام‌شده در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ در زمینه اجرای پروژه‌های توسعه و احداث خطوط و پست‌های انتقال و فوق‌توزیع و اتوماسیون فرایندهای مدیریت پروژه را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، علیرضا رفیعی، در توضیح عملکرد این معاونت در شش ماهه اول سال ‌جاری گفت: با وجود محدودیت‌های نقدینگی، مشکلات ناشی از بیماری کرونا، تحریم و افزایش قیمت تجهیزات، خوشبختانه پروژه‌های پیک بار سال ۱۴۰۰ مطابق با برنامه‌ریزی قبلی اجرا و در زمان مقرر به بهره‌برداری رسیده است.

توسعه و احداث خطوط و پست‌های انتقال و فوق توزیع

رفیعی پروژه‌های احداث پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت رستاق، پست ۱۳۲ به ۲۰ کیلوولت بهاباد، ترانس دوم ۶۳ به ۲۰ کیلوولت یزد مهر، بانک خازنی پست خضرآباد و بانک خازنی پست چرخاب را از مهم‌ترین پروژه‌هایی دانست که در شش ماهه نخست سال جاری با هدف کاهش افت ولتاژ، تامین بار متقاضیان صنعتی، اصلاح ضریب قدرت و کاهش تلفات به بهره‌برداری رسیده‌اند.

وی با اشاره به پروژه‌های در دست احداث این معاونت شامل پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت سریزد، پست‌های ۶۳ به ۲۰ کیلوولت مزرعه کلانتر، توسعه ۶۳ کیلوولت پست مهریز، پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت اشنیز، توسعه ۶۳ کیلوولت میبد و خط ۱۳۲ کیلوولت اسمالون – مروست، افزود: اقدامات لازم برای اجرای این پروژه‌ها در زمان مقرر صورت گرفته است.

معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای یزد همچنین پست‌های ۲۳۰ به ۶۳ کیلوولت ساغند، ۴۰۰ به ۱۳۲ کیلوولت بهادران و خطوط انتقال ارتباطی مربوطه، توسعه بخش  ۴۰۰ به ۱۳۲ کیلوولت نخلستان و پست ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت مهرگان را از جمله پروژه‎ های در دست احداث با مشارکت مشترکین و متقاضیان برق عنوان کرد که تحت نظارت عالیه این معاونت انجام می‌شود.

اتوماسیون فرایندهای مدیریت پروژه

مهندس رفیعی طراحی سیستم اطلاعات مدیریت پروژه (PMIS) بر پایه (BPMS) در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰ را از دیگر فعالیت‌های معاونت طرح و توسعه در این دوره عنوان کرد و افزود: طراحی و استقرار فرآیندها شامل «پرداخت قرارداد، ثبت پیشرفت بسته‌های کاری پروژه‌ها، هدف گذاری ابتدای دوره ارزشیابی و ارزشیابی پایان دوره کارکنان» و در بخش گزارش‌ها «فراهم ساختن امکان گزارش‌گیری پیشرفت در سطح پروژه‌ها، قراردادها و بسته‌های کاری» در این دوره انجام شده و در مجموع به میزان ۹۰ درصد پیشرفت کرده است.

وی در زمینه اتوماسیون فرایندهای مدیریت پروژه خاطرنشان کرد: اتوماسیون فرآیندهای ثبت‌نام پیمانکاران و مشاوران در سامانه، ثبت خودکار قراردادها در سیستم مالی، تامین اعتبار طرح‌های انتقال شرکت، تحویل موقت و دائم قراردادها و تهیه گزارش بازدید پروژه‌ها، برنامه‌ریزی شده اند.

همچنین اتوماسیون فرآیندهای ارزشیابی عملکرد پیمانکاران، تامین‌کنندگان و مشاوران، مدیریت موارد خاص، الحاقیه بر درخواست برون‌سپاری و مدیریت گروه‌های کاری و جلسات نیز برخی دیگر از برنامه‌های تدوین شده در راستای اتوماسیون فرایندهای مدیریت پروژه است که در آینده اجرا خواهند شد.