تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

باید در زمینه مصرف انرژی یک سبک رفتاری در کشورمان پیاده سازی کنیم/ صرفه جویی به عنوان یک تکلیف شرعی معرفی شود/ در زمینه مصرف انرژی از کشورهای پیشرفته الگو گرفته شود

باید در زمینه مصرف انرژی یک سبک رفتاری در کشورمان پیاده سازی کنیم/  صرفه جویی به عنوان یک تکلیف شرعی معرفی شود/  در زمینه مصرف انرژی از کشورهای پیشرفته الگو گرفته شود
نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: باید در زمینه مصرف انرژی یک سبک رفتاری در کشورمان پیاده سازی کنیم/

مدیران عامل صنعت برق استان یزد به مناسبت روز صنعت برق، با امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، آیت الله ناصری در این دیدار ضمن قدردانی از زحمات انجام شده در صنعت برق استان یزد، خاطرنشان کرد: می‌بایست عملکرد کشورهای پیشرفته جهان در مورد نحوه مصرف آب، برق و انرژی بررسی و در کشور خودمان پیاده‌سازی شود. همچنین باید به دنبال یک سبک و الگوی رفتاری در کشور خودمان باشیم چرا که احداث نیروگاه بیش از حد تعادل، منطقی و امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به میزان هدررفت بالای انرژی در ادارات و صنایع خاطرنشان کرد: می‌بایست در مورد ادارات نیز با دقت بیشتری عمل شود زیرا رفتار برخی ادارات در خصوص انرژی صحیح نیست و هم اکنون باید به دنبال راهکاری باشیم که علاوه بر کاهش مصرف برق، مردم استان نیز متحمل سختی نشوند.

آیت‌الله ناصری ادامه داد: دستگاه‌ها و ادارات باید به گونه‌ای راهنمایی شوند تا مصرف برق هوشمندسازی شود؛ همچنین صرفه جویی به عنوان یک وظیفه و تکلیف شرعی معرفی شود تا مردم و کارمندان ادارات این موضوع را به شکل ملموس‌تری درک کنند.

وی با اشاره به اینکه سبک کنونی مهندسی ساختمان به گونه‌ای است که باعث هدررفت انرژی می‌شود، افزود: بازار خان یکی از نمونه‌های اصیل معماری ایرانی است که در بسیاری از ساعات نیازی به نور و یا سرمایش و گرمایش ندارد، اما معماری جدید به گونه‌ای است که حتی در روز نیز بدون سیستم روشنایی، امکان فعالیت در آن‌ها وجود ندارد.

ابوالفضل اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد نیز در این نشست، مهم‌ترین موضوع پیش روی صنعت برق استان را محدودیت بار در تابستان عنوان کرد و با اشاره اینکه تابستان گذشته، برای صنعت برق استان بسیار سخت بود، ادامه داد: در این دوره صنعت برق استان یزد ملزم به مدیریت بار ۸۰۰ مگاواتی بود که سعی کردیم بیشتر این همکاری را به سمت صنایع برده و کمترین میزان خاموشی خانگی در کشور را داشته باشیم.

وی در تشریح برنامه‌های احداث نیروگاه در استان یزد خاطرنشان کرد: وزارت نیرو احداث حدود ۱۲ هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع را در برنامه دارد و یکی از این برنامه‌ها، احداث ۱۱۰۰ مگاوات نیروگاه توسط شرکت معدنی و صنعتی چادرملو است که قرارداد آن با مپنا منعقد شده است.

دکتر اسدی با اشاره به اینکه احداث ۱۰ هزارمگاوات نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر نیز از برنامه‌های دولت سیزدهم در مدت ۴ سال است، اضافه کرد: در این خصوص تفاهم‌نامه‌ای با سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر منعقد شده و امیدواریم طی این ۴ سال، ۲ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان یزد به بهره‌برداری برسد.

وی همچنین یادآور شد: استان یزد با دارا بودن ۸۱٫۵ مگاوات نیروگاه خورشیدی، رتبه برتر کشور را دارد که به منظور توسعه این میزان، برای احداث حدود ۲۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی، زمین‌های مورد نیاز به متقاضیان سرمایه‌گذاری واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد همچنین با بیان اینکه تا سال ۱۴۰۰ بر اساس مصوبه هیئت وزیران، تنها صنایع فولادی و سیمانی درگیر مدیریت بار می‌شدند، تصریح کرد: برای کاهش سهم مدیریت بار استان یزد در تابستان ۱۴۰۱، پیشنهادهایی از جمله همکاری سایر صنایع را ارائه کردیم.

وی اجرای ۹۹٫۴ درصدی برنامه‌های سرویس و نگهداری شبکه برق، علی‌رغم تمامی سختی‌ها و چالش‌ها را از جمله دستاوردهای شرکت برق منطقه‌ای یزد در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد و افزود: خوشبختانه با اجرای این برنامه‌ها توانستیم بیشترین بهره‌برداری از شبکه را در سال گذشته داشته باشیم.

اسدی همچنین کاهش مصرف انرژی در ۸ ماه سال را موجب خواب سرمایه و عدم استفاده از ظرفیت‌های نیروگاهی ایجاد شده دانست و ادامه داد: امیدواریم با افزایش بهره‌وری مشترکین به کمک سازمان نظام مهندسی ساختمان، شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی، خانه صنعت معدن و تجارت و دیگر عوامل مربوطه، بتوانیم از این سرمایه‌ها به صورت بهینه استفاده کنیم.

در ادامه این نشست نیز علی جم مدیرعامل شرکت توزیع برق یزد، محسن شیرغلامی مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق منطقه شرق و سیدمحمدحسن جمال الدینی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق یزد، گزارشی از فعالیت‌ها و وضعیت سازمان تحت امر خود ارائه کردند.