تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

برنامه‌ها و فعالیت‌های شرکت برق منطقه‌ای یزد در شبکه استانی سیما تشریح شد

برنامه‌ها و فعالیت‌های شرکت برق منطقه‌ای یزد در شبکه استانی سیما تشریح شد
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد با حضور در برنامه تلویزیونی خودمانی شبکه استانی تابان، برنامه‌ها و فعالیت‌های این شرکت را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، «محمدحسن صباغ‌زادگان» در نشست تلویزیونی شبکه تابان، وظیفه این شرکت را تامین، تولید و انتقال انرژی الکتریکی در سطح استان دانست و افزود: هم‌اکنون در استان ۲۰ مشترک داریم که مصرف هر کدام بیشتر از ۷ مگاوات و درمجموع بیش از ۷۰ درصد مصرف انرژی استان در بخش صنعت و معدن است.

صباغ زادگان در شبکه تابان

وی به اقدامات اساسی و زیربنایی از سال ۸۶ تاکنون اشاره کرد و گفت: تأمین برق پایدار و مستمر از اهداف شرکت برق منطقه‌ای یزد است که خوشبختانه با تحقق این امر هم‌اکنون یکی از پایدارترین شبکه‌های برق کشور را در استان داریم.

صباغ زادگان با بیان این‌که بستری برای توسعه و صنعتی شدن استان فراهم‌شده است، اظهار داشت: ۴ نیروگاه تامین برق و ۵ خط ۴۰۰ کیلوولت که به ۵ نیروگاه استان‌های هم‌جوار ارتباط دارد؛ وظیفه پایداری شبکه را به عهده‌دارند.

این مقام مسئول در صنعت برق استان، قدرت نیروگاه‌های نصب‌شده در کشور را بالغ‌بر ۷۳ هزار مگاوات عنوان و تصریح کرد: استان یزد با رتبه ۱۳ در کشور ۲ هزار مگاوات قدرت نصب‌شده دارد که بیانگر این است در آینده‌ای نزدیک، یزد به قطب تولید برق کشور تبدیل می‌شود.

وی میزان تولید برق کشور در سال گذشته را ۲۶۷ میلیارد و ۱۷۸ میلیون کیلووات دانست که از این میزان ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون کیلووات ساعت در یزد تولید و رتبه هشتم کشور را نصیب استان کرده است.

وی در ادامه مصرف انرژی در کل کشور در سال ۹۳ را ۲۱۸ میلیارد ۹۳۳ میلیون کیلووات ساعت بیان کرد و اظهار داشت: استان یزد با مصرف ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون کیلووات از لحاظ مصرف رتبه دهم در کشور را دارد.

صباغ زادگان خاطرنشان کرد: در سال گذشته با اقدامات انجام‌شده ازجمله نیروگاه‌های احداث‌شده و ایجاد بستری مناسب برای خطوط ارتباطی با شبکه سراسری، ۲ میلیارد کیلووات ساعت به شبکه سراسری تحویل دادیم.

وی در پایان به پتانسیل موجود برای استفاده از انرژی خورشیدی در استان یزد اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون مجوز احداث نیروگاه‌های خورشیدی به میزان ۶۵۰ مگاوات صادرشده و بخش خصوصی به‌صورت فعال در این زمینه فعالیت دارد.

 

نظرها

هیچ نظری موجود نیست

نظر خود را بنویسید



نام:


دیدگاه شما: