تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

برگزاری وبینار آموزشی گذر ایمن خانواده‌ها از فضای مجازی در برق منطقه ای یزد

برگزاری وبینار آموزشی گذر ایمن خانواده‌ها از فضای مجازی در برق منطقه ای یزد
مشاور امور زنان و خانواده شرکت برق منطقه‌‌ای یزد از برگزاری وبینار آموزشی گذر ایمن خانواده‌ها از فضای مجازی توسط وزارت نیرو در این شرکت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، خدیجه یاوری با اشاره به ابلاغ بند ۸ سیاست‌های نظام در امور امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات و ارتباطات از سوی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت آگاهی از فرصت‌ها و تهدید‌های فضای مجازی، دفتر امور زنان و خانواده وزارت نیرو با همکاری امور زنان و خانواده معاونت امور اجتماعی ناجا و پلیس فتا، این وبینار آموزشی را برگزار کرد.

وی ادامه داد: در این همایش، سرگرد جواد مختار رضائی جانشین معاونت اجتماعی پلیس فتا به بیان آسیب‌ها، کلاه برداری‌ها و جرم‌های فضای مجازی پرداخته و ضمن تشریح این آسیب‌ها از نظر مالی، احساسی و تهدید آبروی افراد، راهکار‌های جلوگیری از نفوذ به این بستر از جمله به روز رسانی نرم افزار‌ها را عنوان کرد.

یاوری ادامه داد: همچنین بحث فرزند پروری خصوصا در زمان کنونی که کودکان نیز از فضای مجازی استفاده می‌کنند در این نشست مورد تاکید قرار گرفته و یکی از دلایل آسیب فضای مجازی به کودکان و نوجوانان، ناآگاهی فرزندان و والدین و یا ترس فرزندان از والدین در زمان ایجاد آسیب و یا اعمال مجرمانه عنوان شد.

وی تصریح کرد: در این وبینار آموزشی آگاه سازی و آموزش خانواده‌ها و فرزندان به عنوان یکی از راهکار‌های جلوگیری از آسیب‌های فضای مجازی گفته شد.

مشاور امور زنان و خانواده شرکت برق منطقه‌‌ای یزد با اشاره به استقبال و درخواست‌های متعدد همکاران در مجموعه وزارت نیرو مبنی بر تداوم برگزاری اینگونه وبینار‌ها افزود: این نوع وبینار‌ها توسط امور زنان وزارت نیرو در آینده نیز برگزار و اطلاع رسانی خواهد شد.