تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

تدوین برنامه‌های پیک برق سال ۹۸ از هم‌اکنون / لزوم افزایش احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور

تدوین برنامه‌های پیک برق سال ۹۸ از هم‌اکنون / لزوم افزایش احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور
وزیر نیرو در آیین افتتاح پست 400 کیلوولت شهید سامعی؛ تدوین برنامه‌های پیک برق سال 98 از هم‌اکنون / لزوم افزایش احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور

وزیر نیرو از تدوین برنامه های تامین پیک برق سال ۹۸ از هم‌اکنون خبر داد و گفت: فرض ما برای سال آینده ادامه کم‌آبی است و سعی داریم با تدوین برنامه‌هایی از هم‌اکنون اقدام‌های لازم را آغاز کنیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای یزد، رضا اردکانیان وزیر نیرو پیش از ظهر امروز در آیین مراسم افتتاح پست ۴۰۰ کیلوولت شهید سامعی در یزد با اشاره با کم بارشی و نبود ظرفیت ذخیره ای مناسب آب در مخازن، اظهار داشت: این کاهش آب باعث شده تا فشار سنگینی به واحدهای نیروگاهی وارد کند و حوادث غیرمترقبه ای در شبکه برق رسانی بوجود آید.

وی راه برون رفت از مشکل کم آبی را مدیریت مصرف و دوری از بدمصرفی عنوان کرد و تاکید مجدد داشت که باید همگان به سمت مصرف بهینه و درست حرکت کنیم تا در سال های آتی با بحران مواجعه نشویم.

اردکانیان صنعت برق را یک صنعت ارزنده دانست و اضافه کرد: یکی از زیر ساخت های اصلی کشور صنعت برق است که افتتاح پست شهید سامعی و نیروگاه خورشیدی یک نمونه فعالیت صنعتگران ایرانی است که ظرفیت کشور را برای توسعه و رشد فراهم کردند.

وزیر نیرو از مردم خواست تا ۱۰ درصد کاهش مصرف برق داشته باشند تا باقی مانده ایام پیک را با خاموشی های حداقلی و بدون بحران سپری کنیم.

وی بیان داشت: امیدواریم تابستان سال ۹۷ آخرین تابستان باشد که اینگونه با بحران کم آبی مواجه شدیم و از هم اکنون وزارت نیرو برنامه های خودش را برای پیک سال ۹۸ تدوین و طراحی کرده است و با فرض اینکه سال آینده نیز مشکل کم آبی وجود داشته باشد، سعی داریم با اجرای این برنامه ها از ایام پیک به خوبی و بدون تنش عبور کنیم.

اردکانیان اضافه کرد: امیدواریم با تزریق مالی مناسب برای پروژه ها و حضور پررنگ بخش خصوصی، با قاطعیت تمام بتوانیم برنامه های خود را برای سال آینده به اجرا گذاریم.

وزیر نیرو بر همکاری بیشتر دستگاه های اجرایی به‌ویژه رسانه ها برای فرهنگ سازی مصرف درست آب و برق تاکید کرد و گفت: نیازمند این هستیم که این فرهنگ در جامعه نهادینه شود، تا نسل های آتی بتوانند از این منابع بهره لازم را ببرند.

وی به توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر اشاره کرد و عنوان داشت: بایستی با کمک بخش خصوصی به سمت توسعه این نیروگاه ها پیش برویم و از سرمایه های انسانی متخصص به نحو احسن استفاده کنیم.

اردکانیان ادامه داد: شرکت توانیر با همراهی بخش خصوصی بدنبال افزایش احداث نیروگاه های تجدیدپذیر است و امیدواریم هر چه زودتر این نیروگاه ها در حد مطلوب افزایش پیدا کند و فراگیر شود.