تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

ترغیب فرزندان به مطالعه و ورزش بهترین راهکار برای ترک اعتیاد به فضای مجازی

ترغیب فرزندان به مطالعه و ورزش بهترین راهکار برای ترک اعتیاد به فضای مجازی
استاد دانشگاه در جمع کارکنان برق منطقه‌ای یزد

سمینار واکنش دنیای مجازی بر دنیای واقعی، با حضور کارکنان صنعت آب و برق استان یزد در سالن شهید عباسپور شرکت برق منطقه‌ای یزد برگزار شد.

در این سمینار دکتر میثم نصیری از اساتید دانشگاه، با اشاره به فرمایش پیامبر اکرم (ص) که فرمودند: «کسی که شایعه‌پراکنی می‌کند مسلمان نیست»؛ گفت: امروزه حجم انبوهی از اطلاعات در فضای مجازی منتشر می‌شود که برخی از افراد از صحت ‌و سقم آن اطلاعی ندارند و اقدام به انتشار آن می‌کنند.

وی کاهش تعاملات فرد به ‌فرد، افزایش احساس نیاز به توجه، منحرف نمودن توجه انسان از اهداف واقعی، خطر ابتلا به افسردگی، مقایسه پیوسته خود با دیگران و به خطر افتادن حریم خصوصی افراد را، برخی از تاثیرات منفی دنیای مجازی برشمرد.

نصیری همچنین با اشاره به تاثیرات دنیای مجازی بر خانواده و حجم گسترده جرائم سایبری رخ داده، افزود: البته تاثیرات مثبت دنیای مجازی در مباحث شهروند الکترونیک، دولت الکترونیک و تجارت الکترونیکی نیز بر کسی پوشیده نیست.

این استاد دانشگاه داشتن برنامه‌ریزی مناسب و منطقی و کمک گرفتن از همراهی و همدلی خانواده‌ها را، راهکاری مناسب برای ترک اعتیاد از دنیای مجازی دانست و گفت: والدین ضمن مشخص کردن یک‌زمان معین برای فعالیت در فضای مجازی برای فرزندان آنان، را به مطالعه و ورزش ترغیب کنند.