تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

تشریح برنامه‌های برق منطقه‌ای یزد در هشت محور توسط مدیرعامل

تشریح برنامه‌های برق منطقه‌ای یزد در هشت محور توسط مدیرعامل
اولین نشست شورای معاونین شرکت برق منطقه‌ای یزد با حضور مدیرعامل و جمعی از مدیران با هدف تبیین برنامه‌ها و ارائه گزارش از عملکرد سال 98 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد در این نشست که با حضور ابوالفضل اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد و معاونین و مدیران دفاتر مستقل این شرکت تشکیل شد؛ برنامه‌های کاری شرکت در سال ۹۹ تشریح گردید.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد با اشاره به برگزاری جلسه مشترک ویدیو کنفرانسی با وزیر نیرو، موضوع‌های مورد تاکید در این جلسه از جمله: توسعه کیفی منابع انسانی، آمادگی برای پیک بار، استفاده از ظرفیت بودجه سال ۹۹ برای اصلاح ساز و کارها و مصرف؛ را تشریح و از مدیران خواست برای تحقق اهداف وزارت نیرو کوشا باشند.

دکتر اسدی در ادامه هشت محور جامعه، رهبری و استراتژیک، مشتری، منابع انسانی، مالی و اقتصادی، شراکت‌ها و منابع، روش‌های اجرایی و فرایندها و همچنین تحقیقات و مطالعات و آینده‌پژوهی را از محورهای برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای اجرا در سال ۹۹ برشمرد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد، در راستای محور جامعه، به تعامل موثر با مردم، دستگاه‌های نظارتی، سازمان‌های مردم نهاد، استانداری و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و ضرورت اقدامات جامعه‌شناسانه برای بهبود رفتار مصرف با کمک شرکت توزیع نیروی برق و حریم شبکه‌ها را یادآور شد و افزود: در این راستا به کمک علوم اجتماعی، جامعه‌شناسی و اقتصاد رفتاری؛ باید به رفتارهای با پایه اقتصادی برای انگیزه‌بخشی و بهبود مصرف توجه شود.

توجه به مسائل تخصصی، فرهنگی و جامعه‌شناسی مربوط به پیک‌بار خانگی، رشد و رفتار مصرف، برنامه‌ریزی و فرآیندنویسی در خصوص HSE و توجه به بهداشت سازمان از دیگر توصیه‌های مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد در راستای محور جامعه بود.

وی با اشاره به محور رهبری و استراتژی، اهمیت چابک‌سازی سازمان را با هدایت به سمت سازمان یادگیرنده و مشارکتی, خاطر نشان کرد و سنجش و پایش اهداف کلان، فعال نمودن اتاق فکر، تدوین استراتژی در حوزه‌های مختلف، تدوین سناریو برای شرایط مختلف و اتخاذ رویکرد فنی اقتصادی و اجتماعی در تصمیم‌گیری‌ها را از برنامه‌های این محور بیان کرد.

تامین برق متقاضیان،‌ رسیدگی به مشکلات شبکه نظیر کیفیت توان، توجه به همکاری مشترکین در انجام تعهدات، پایش رضایت مشترکین، پیک‌سائی، کنترل بار و مدیریت مصرف با همکاری و همفکری همه واحدها؛ از مواردی بود که در راستای محور مشتری مطرح شد.

دکتر اسدی با تاکید بر اهمیت منابع انسانی شرکت، نیاز به برنامه‌ریزی‌های دانش‌بنیان و سیستماتیک در بخش‌های افزایش انگیزه و مهارت، استفاده از ظرفیت نخبگان جامعه، جانشین‌پروری، شایسته سالاری، شفافیت در ارتقاء و پرداخت‌ها، نظام پیشنهادها، گردش شغلی، توجه ویژه به بانوان و ارتقاء سلامت روحی و روانی کارکنان وخانواده‌ها را یادآور شد و گفت: در این راستا، مجموعه معاونان و مدیران به‌اتفاق و با همدلی برای رسیدن به این اهداف، چالش‌های مربوطه را تحلیل و برای دست‌یابی به اهداف تعیین‌شده همکاری کنند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به این‌که توجه به شرایط خاص کاری نوبت‌کاران و مشکلات و دشواری‌هایی که به تبع نوع کار این کارکنان به خانواده‌های آن‌ها نیز منتقل می‌گردد، خواستار توجه ویژه به این موضوع و در نظر گرفتن راهکار مناسب شد.

وی در راستای محور مالی و اقتصادی،‌ با اشاره به محدودیت‌های مالی جدی موجود، انضباط مالی و شفافیت، جستجوی منابع، مدیریت نافذ و مؤثر بر درآمد و هزینه و بودجه‌ریزی عملیاتی را ضروری دانست و تلاش برای اولویت‌گذاری پروژه‌ها، اقدامات و جستجوی راهکارهای کم‌هزینه و تلاش برای افزایش درآمد را توصیه کرد.

تدوین استراتژی شراکت با شرکت‌های توزیع، آب،‌گاز، نفت، راه وشهرسازی،‌ شهرداری‌ها، نظام‌مهندسی‌ها با تمرکز بر خدمت‌رسانی بهینه و همچنین استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در مباحث بهینه‌سازی انرژی، فعالیت‌های پسیو و اکتیو مرتبط با انرژی‌های تجدیدپذیر؛ از اهم برنامه‌های محور شراکت‌ها و منابع اعلام شد.

بازنگری فرآیندها، تدوین فرآیندهای جدید، مکانیزاسیون فرآیندها و مدیریت فرآیندهای کسب و کار سازمان، نیز از مهمترین برنامه‌های محور فرایندها و روش‌ها بیان گردید.

این مقام مسئول در صنعت برق استان ضمن تاکید بر ضرورت نگرش دانش‌بنیان و تخصصی‌تر به برنامه‌ها و عملکردها در راستای محور تحقیقات،‌ مطالعات و آینده‌پژوهی، تصریح کرد: توسعه تحقیقات کاربردی برای حل مسائل فعلی، تقویت اثربخشی تحقیقات، توجه ویژه به هزینه‌های سنگین خرید خارجی، توجه به تجربیات دیگر شرکت‌ها، شناسایی نیازها، محقق‌های مجرب، مدیریت تکنولوژی‌های جدید بر اساس هزینه- فایده، ارزش نهادن به ساخت داخل و توجه به مطالعات فنی و کیفیت توان و عمرسنجی ترانسفورماتورها را از ملزومات اجرایی این محور است.

در ادامه نیز معاونین و مدیران دفاتر مستقل شرکت ضمن ارائه گزارش عملکرد انجام‌شده در سال ۹۸، پیشنهادهای خود را برای برنامه تدوین‌شده سال ۹۹ بیان کردند.