تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

تشریح دستاوردهای مرکز پژوهش‌های خورشیدی یزد

تشریح دستاوردهای مرکز پژوهش‌های خورشیدی یزد
با حضور مدیرعامل شرکت برق منطقه‌­ای یزد در مرکز پژوهش‌های خورشیدی، دستاوردها و فعالیت‌های مطالعاتی این مرکز تشریح شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، در این نشست که سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و تحقیقات این شرکت نیز حضور داشت؛ مدیر و دیگر کارشناسان مرکز پژوهش‌های خورشیدی، مطالعات و دستاوردهای این مرکز را بیان کردند.

امیر شریف‌یزدی مجری طرح پژوهش‌های خورشیدی شرکت برق منطقه‌ای یزد ضمن تشریح رویکرد و برنامه‌های این مرکز، به مقایسه مفاهیم اکتیو و پسیو در تامین انرژی پرداخت و با بیان مزایای اقدامات پسیو، این فعالیت‌ها را از رویکردهای مطالعاتی این مرکز بیان کرد.

قابلیت‌های سایت مرکز پژوهش‌های خورشیدی یزد، آسایش حرارتی، راهکارهای کم‌هزینه کاهش انرژی‌ خنک‌سازی فضای داخلی ساختمان، مدل‌سازی پست‌های مسقف و ارائه راهکار برای خنک‌سازی آن‌ها، راهبردهای سرمایش پایدار تا سال ۲۰۵۰ در گزارش بانک جهانی، تأثیر یون‌های منفی در آسایش حرارتی، دستگاه کم­هزینه ضدعفونی دست، اثرات گیاهان با طبع سرد در خنک‌سازی بدن و پوشیدنی­های خنک؛ بخشی از مطالعات این مرکز بود که در این نشست ارائه شد.

ابوالفضل اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد، بررسی فنی-اقتصادی راهکارهای پیشنهادی و اجرایی نمودن پایلوت آن‌ها را در ساختمان‌های شرکت، خواستار شد و این جاری‌سازی در شرکت را موجب افزایش سرعت فراگیری این راهکارها در سطح جامعه دانست.

وی ضمن تقدیر از فعالیت‌های کارکنان و اقدامات تیمی این مرکز، استفاده از ظرفیت جذب سرباز نخبه و سرباز امریه را باعث توسعه و بهبود این‌گونه مطالعات دانست که با هم‌افزایی دانش و تجربه، به خروجی بهتر فعالیت‌های پژوهشی کمک خواهد کرد.

در ادامه نیز احمد کردستانی، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت، مطالعات این مرکز را امیدبخش بیان کرد و تسریع در اجرایی نمودن دستاوردها در محیط سازمان و افزایش اطلاع‌رسانی گسترده به مخاطبین جامعه را خواستار شد.