تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

تشکیل چهل و چهارمین کارگروه تخصصی انرژی شورای پدافند غیرعامل استان یزد

تشکیل چهل و چهارمین کارگروه تخصصی انرژی شورای پدافند غیرعامل استان یزد
تشکیل چهل و چهارمین کارگروه تخصصی انرژی شورای پدافند غیرعامل استان یزد

چهل و چهارمین کارگروه تخصصی انرژی و تامین نیاز های ضروری شورای پدافند غیر عامل استان یزد با حضور مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد در محل این شرکت برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد؛ در چهل و چهارمین کارگروه تخصصی انرژی و تامین نیاز های ضروری شورای پدافند غیر عامل استان یزد که با حضور احمد کردستانی، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد و نمایندگان دستگاه‌های عضو در این شرکت برگزار شد، مصوبات جلسات قبل این کارگروه مورد پیگیری قرار گرفت.
در این نشست، مدیرعامل برق منطقه‌ای یزد به موضوعات رفتاری و رفع نقص اصول کلی اشاره کرد و بر رفع نقص دیزل‌های اضطراری برق ادارات و دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌ها به ویژه در شرایط فعلی تأکید کرد و گفت: بر این اساس که مکلف به اجرای قوانین و رعایت ضوابط اجرایی بودجه هستیم هر یک از مشترکین دولتی شامل وزارتخانه‌ها، مؤسسات و شرکت‌های وابسته به آن‌ها لازم است در سال ۱۴۰۳ حداکثر میزان برق مصرفی خود را در مدت مشابه سال ۱۴۰۲ لحاظ کنند.
کردستانی تأکید کرد: بر اساس قانون، تمام نهادهای دولتی مکلفند برای کاهش مصرف به تناسب واحدها در ماه‌های سال دستورالعمل داشته باشند و نسبت به تأمین یا جایگزینی تجهیزات انرژی بر پربازده با تجهیزات گرید A و Bاقدام کنند.
این مقام مسئول تأمین ۲۰ درصد انرژی صنایع از طریق انرژی خورشیدی را یادآور شد و گفت: با توجه به فصل گرم سال و پیک‌بار مصرف، شاهد رشد بار بسیار زیادی هستیم؛ همچنین بهره‌وری پایین از انرژی که به دلایل گوناگون ایجاد شده است باعث می‌شود ناترازی همچنان ادامه داشته باشد.
وی با بیان اینکه افزودن نیروگاه به شبکه بدون بهره‌وری وضعیت را تغییر نخواهد داد، تصریح کرد: به گفته رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر جهان؛ تنها راه دسترسی به اهداف اقلیمی تا سال ۲۰۳۰ سه برابر شدن انرژی تجدیدپذیر و دو برابر شدن بهره‌وری است.
کردستانی با تأکید بر اینکه باید به سنت قدیم خود یعنی قناعت و درست مصرف کردن برگردیم، افزود: در ساختمان‌سازی یزد قدیم، بهره‌وری و آسایش روان جاری بود و در آن معماری، بهره‌وری انرژی به وضوح قابل‌مشاهده است.
کردستانی بهره‌وری انرژی در صنعت را مورد تأکید قرارداد و گفت: در حال حاضر صنایع بزرگ استان به دلایل انگیزشی ایجاد شده، به سمت بهره‌وری در حال پیشروی هستند.
در ادامه علیرضا حاجی‌حسینی، دبیر کارگروه تخصصی انرژی شورای پدافند غیرعامل استان یزد گفت: جلسه کارگروه تخصصی انرژی و تامین نیاز های ضروری شورای پدافند غیر عامل استان با هدف پیگیری طرح های پدافند غیر عامل در حوزه انرژی در راستای افزایش تاب آوری و کاهش آسیب پذیری زیرساخت ها برای سهولت در مدیریت بحران های احتمالی در بازه های زمانی برنامه ریزی شده، برگزار می شود.
وی، مصوبات جلسات گذشته این کارگروه را مطرح کرد و برگزاری دوره‌های آموزشی پیشگیری از حملات سایبری را مورد تاکید قرار داد.