تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

تعمیر تپ‌چنجر ترانسفورماتور پست یزد یک به همت متخصصان داخلی

تعمیر تپ‌چنجر ترانسفورماتور پست یزد یک به همت متخصصان داخلی
برای نخستین بار انجام شد؛ تعمیر تپ‌چنجر ترانسفورماتور پست یزد یک به همت متخصصان داخلی

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد سرویس تپ‌چنجر یکی از ترانسفورماتورهای پست یزدیک شرکت برق منطقه‌ای یزد که دارای شرایط خاص بود، برای نخستین بار به دست متخصصان داخلی انجام شد.

سیدعباس حسینی رییس گروه نظارت بر تعمیرات پست شرکت برق منطقه‌ای یزد با اعلام خبر فوق افزود: این ترانسفورماتور با مشخصه ۴۰۰/۶۳/۲۰ کیلوولت، دارای نوع خاصی از تپ‌چنجر ساخت یک شرکت خارجی است که به صورت محدود در کشور استفاده می‌شود و با توجه به جریان بسیار بالای آن، سرویس و نگهداری آن از اهمیت زیادی برخوردار بوده و تاکنون توسط کارشناسان خارجی انجام شده است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی و به دلیل مشکلات ناشی از تحریم‌ها، امکان تعمیر توسط شرکت‌های خارجی میسر نشد، لذا با هماهنگی‌های انجام‌شده و خرید تجهیزات موردنیاز توسط شرکت برق منطقه‌ای یزد، برنامه‌ریزی لازم برای سرویس تپ‌چنجر با یکی از شرکت‌های توانمند داخلی صورت گرفت.

بهرام آبادیان کارشناس نظارت بر تعمیرات پست، اهمیت سرویس به‌موقع تپ‌چنجر این ترانسفورماتور را مورد تاکید قرار داد و افزود: با انجام بررسی‌های لازم و با توجه به سوابق اجرایی در سرویس تپ‌چنجرهایی با تیپ مشابه، یک شرکت ایرانی به‌عنوان شرکت سرویس‌کننده تپ‌چنجر مذکور انتخاب و تعمیرات موفقیت‌آمیز این تپ‌چنجر برای نخستین بار به دست نیروهای بومی انجام شد.