تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

تهیه دستورالعمل خلاقانه تنظیمات رله‌های کنترلی توسط سرباز امریه برق منطقه‌ای یزد

تهیه دستورالعمل خلاقانه تنظیمات رله‌های کنترلی توسط سرباز امریه برق منطقه‌ای یزد
تهیه دستورالعمل خلاقانه تنظیمات رله‌های کنترلی توسط سرباز امریه برق منطقه‌ای یزد

امریه سربازی به انجام خدمت وظیفه در سازمان‌های دولتی و محیط‌های غیرنظامی گفته می‌شود که به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی این امکان را می‌دهد تا در زمینه رشته تحصیلی مرتبط خود فعالیت کنند و علاوه بر اینکه در حوزه مرتبط با رشته تحصیلی خود خدمت می‌کنند، می‌توانند ضمن به‌روز نگه‌داشتن اطلاعات مربوط به رشته خودشان در طول مدت سربازی، با پیشنهادهای جدید و فعالیت‌های تخصصی موجب افزایش بهره‌وری سازمان‌ها نیز شوند.

در این خصوص به‌منظور آشنایی با فعالیت‌های سربازان امریه در شرکت برق منطقه‌ای یزد، با یکی از سربازان این شرکت، مصاحبه‌ای انجام شد که شرح آن را در ادامه می‌خوانیم:

  • لطفاً خودتان را معرفی کنید.

محسن تقی‌آبادی هستم. فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق در گرایش سیستم‌های قدرت از دانشگاه یزد هستم و در مقطع کارشناسی ارشد رتبه نخست در دانشگاه یزد را کسب کردم.

  • فعالیت خود به‌عنوان سرباز امریه را از چه زمانی در شرکت برق منطقه‌ای یزد آغاز کردید و در این مدت در کدام حوزه‌ها فعالیت کردید؟

دوران سربازی خودم را از شهریورماه ۱۳۹۹ آغاز کردم و در شهریورماه ۱۴۰۱ این دوره را به پایان رساندم. در مدت خدمت خودم در شرکت برق منطقه‌ای یزد، به‌عنوان سرباز امریه دفتر فنی انتقال معاونت بهره‌برداری این شرکت فعالیت کردم.

  • اهم فعالیت‌های خودتان در دفتر فنی انتقال را بفرمایید.

در این مدت دوساله در حوزه‌های مختلفی فعالیت کردم که همکاری در زمینه اصلاح و بهینه‌سازی پست‌های مختلف ازجمله پست ۶۳ کیلوولت اردکان و پست شمال برخی از این موارد است.

همچنین لیست اصلاح و بهینه‌سازی سال ۱۴۰۱ و پیش‌بینی نیازهای اصلاح و بهینه‌سازی سال ۱۴۰۲، بررسی نقشه‌های حفاظتی و پست‌های جدیدالاحداث را انجام داده‌ام.

همچنین نصب کانورتر های سیستم اعلام حریق یکی دیگر از فعالیت‌های من در این مدت بود که موجب صرفه‌جویی در هزینه خرید باتری در شرکت شد.

  • فعالیت و دستاورد ویژه شما در شرکت برق منطقه‌ای یزد چیست؟

با توجه به اینکه عملکرد صحیح رله‌های حذف بار فرکانسی در پایداری شبکه استان و کشور اهمیت بسیار بالایی دارد و شرکت مدیریت شبکه برق ایران نیز توجه ویژه‌ای به عملکرد این رله‌ها دارد، تهیه دستورالعمل تنظیمات رله‌های کنترلی از قبیل رله حذف بار فرکانسی و رله حذف بار جریانی را انجام دادم.

پس از انجام این پروژه دستورالعمل تهیه‌شده را به همراه فایل‌های اولیه مت کد، به شرکت توانیر و مدیریت شبکه برق ایران ارسال کردیم و پس از تائید به‌عنوان یک خلاقیت، این دستورالعمل در شرکت برق منطقه ای یزد به‌عنوان مرجعی برای تهیه تنظیمات رله‌های کنترلی تبدیل شد.