تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

توان نظامی ایران فراتر از حد تصور دشمنان/ ایران صدها پایگاه نظامی زیر زمینی دارند

توان نظامی ایران فراتر از حد تصور دشمنان/ ایران صدها پایگاه نظامی زیر زمینی دارند
سردار کریم پور با اشاره به اینکه عملیات‌های وعده صادق با تسليحات نظامی که حدود ۱۳ سال پیش در کشور ساخته شده، انجام گرفت گفت: توان و قدرت نظامی ایران در حال حاضر بسیار

به گزارش شورای روابط عمومی و اطلاع‌رسانی صنعت آب و برق استان یزد، سردار حسن کریم‌پور از فرماندهان دوران دفاع مقدس صبح امروز _چهارشنبه دوم آبان_ در مراسم بزرگداشت شهدای جبهه مقاومت و تجلیل از خانواده‌های معظم جانبازان و ایثارگران صنعت آب و برق یزد، شهادت فرماندهان جبهه مقاومت، سیدحسن نصرالله، یحیی سنوار، اسماعیل هنیه، سردار نیلفروشان و …. را تسلیت گفت.

وی در ادامه افزود: مقام‌معظم رهبری فرمودند برای حرکت درست و رسیدن به هدف باید روی ریزترین نکات سیاسی در جهان توجه کرد و تحلیل داشت، ایشان تحلیل را نیاز ضروری برای رسیدن به هدف دانستند.

فرمانده دوران دفاع مقدس علت شکست‌های گوناگون در جوامع را از دست دادن قدرت تحلیل درست دانست و گفت: اگر مردم نتوانند به درستی شرایط سیاسی را تحلیل و درک کند دشمن به آنان ضربه وارد می‌کند.

وی ادامه داد: دلیل اینکه انقلاب اسلامی را پدیده معرفی می‌کنند این است که مردم آن زمان امام خمینی(ره) را شناختند، به امام ایمان آوردند، قبول کردند و پشت سر امام خود قرار گرفتند و اینجا بود که عنصر چهارم شکل گرفت.

سردار کریم‌پور با بیان اینکه انقلاب برای ما سه چیز اساسی به همراه داشت خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی، اسلام، شیعه و ایران را برای ما زنده کرد.

سردار کریم پور گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب، رهبریت نداشتیم و انقلاب رهبریت تشیع را از حالت روحانیت و مرجع تقلیدی خارج کرد و به رهبریت، بعد سیاسی بخشید.

فرمانده دوران جنگ گفت: وقتی انقلاب اسلامی ایران را زنده کرد، دشمنان نتوانستند در جنگ هشت ساله یک وجب از خاک پاک ما را بگیرند البته آنان می‌خواستند و می‌خواهند که تفکر ایرانی را بگیرند.

سردار کریم‌پور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی، اسلام را و سپس ایران را زنده نمود گفت: اکنون شیعه نیز زنده گردیده و ۵ کشوری که پای مقاومت ایستادند با پیروی و با محوریت حضرت علی (ع) و تشیع مقاومت می‌کنند.

فرمانده دوران جنگ تشریح کرد: در طول ۴۲ کیلومتر غزه حدود ۵۰۰‌ کیلومتر تونل زیرزمینی زده شده است و این تونل زدن‌ها از سال ۲۰۰۲ آغاز شد، حتی وجبی از خاک آن را دشمن ندید، خاکی که به دریا ریخته شد، تونل‌هایی که بزرگی برخی از آن به قدری است که یک کامیون با موشک ۱۸ متری در آن عبور می‌کند.

سردار کریم پور گفت: اکنون یمن از فاصله ۱۸۰۰ کیلومتری از اسرائیل، می‌گوید هر جای اسرائیل را می‌خواهد بزند می‌تواند که بزند و بارها نیز زدند.

وی در ادامه به جزئیاتی از عملیات‌های وعده صادق یک و دو اشاره کرد و اقتدار نظامی و پیشرفت‌های تسلیحاتی کشور را بیان کرد.

وی که مشاور عالی فرمانده سپاه قدس بوده است گفت: مردم اطمینان داشته باشند کوچکترین تهدید نظامی از خارج از مرزها برای مردم وجود ندارد، در تمام استان‌ها پایگاه موشکی و نظامی زیر زمینی داریم که تا ۶۰۰ متر زیر زمین هستند.‌

سردار کریم‌پور گفت: هنوز از امکانات جدید خود برای مقابله با دشمن استفاده نکردیم و عملیات وعده صادق یک را از هفت استان با موشک‌هایی که بر روی ماشین سوار بودند انجام دادیم که حدود ۱۳ سال قبل ساخته شده بودند، لذا توان و قدرت نظامی ایران فراتر از توان نظامی است که به نمایش درآمد.