مدیر دفتر خدمات مشترکین شرکت برق منطقهای یزد، از راهاندازی سامانه جدید خدمات مشترکین در این شرکت خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقهای یزد، مصطفی معصومی با اشاره به بررسیهای صورت گرفته در حوزه سامانههای موجود و نیاز دفتر خدمات مشترکین شرکت ادامه داد: صدور صورتحساب مشترکین و گزارشهای مربوطه تا مهرماه ۹۹ از طریق نرمافزار فروش انرژی با قدمت بیش از ۱۰ سال و تحت شبکه داخلی شرکت انجام میشد.
وی با بیان اینکه تغییر رویکرد مشترکین و همچنین الزام قانونی خرید انرژی مورد نیاز مشترکین شرکت از بورس انرژی و یا از طریق قراردادهای دو جانبه با نیروگاهها و تغییرات پیدرپی محاسبات و توالی صورتحساب و تفکیک صورتحساب ترانزیت انرژی از مصرف انرژی مشترکین؛ مباحثی نظیر وبسرویس، استفاده از سامانه پیامکی، سامانه مبادله و ارسال اطلاعات به سازمان صمت و میز الکترونیک خدمات دولت، از نیازهای مورد تأکید شرکت توانیر بوده که با تلاش و همت جمعی همکاران بخش خدمات مشترکین این سامانه فراهم و تأمین گردید.
وی توضیح داد برای اطمینان از صحت اطلاعات تبدیل شده و عملکرد سیستم جدید همچنان استفاده از فایلهای کنترلی شرکت توانیر در جریان است و امید داریم کلیه خدمات و فعالیتهای دفتر بر اساس سامانه جدید، مکانیزه و خطاهای احتمالی به حداقل کاهش یابد. لازم به توضیح آنکه با برقدار شدن سه متقاضی جدید در سال ۹۹ تعداد مشترکین شرکت به ۳۱ مورد افزایش یافته که از حیث تعداد و مقدار دیماند قراردادی رتبهی چهارم در بین ۱۶ برق منطقهای را دارا بوده و با توجه به حداکثر تنوع در نوع قرارداد انشعاب پیچیدهترین فرآیند صورتحساب را عهدهدار میباشد.